Ik ben een programma aan het maken die foto's van een camera of usb stick of kaartlezer inlaadt, en ze vervolgens kan uploaden. Nu heb ik bij de foto's inladen knop en functie gemaakt die de map uitleest en filtert op .jpg, en dan laat ik checkboxjes maken. Alleen hier loop ik vast. Ik gooi ze in een panel, ipv een checkedlistbox, want daar kwam ik niet uit. Maar nu, het kwam niet ten goede om alle checkboxes dezelfde naam te geven. Dus wat ik wil is óf dezelfde naam als de foto, of checkBox1, checkBox2, etc. Deze moeten dus dynamisch/at runtime gemaakt worden.
De code die ik nu had was:
Daarnaast zien jullie ook de gecommente regel, waar ik dus probeer een witregel te krijgen zodat de checkbox netjes eronder komt, dit werkt waarschijnlijk alleen in ASP.NET, dus daarom is de volgende vraag hoe krijg ik deze mooi op de volgende regel? Met location van de checkbox misschien?
Ik had al eerder een vraag gesteld zoals dit, alleen is het antwoord daarvan niet van toepassing bij dit probleem geloof ik.
De code die ik nu had was:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(this.drive + "\\DCIM"); FileInfo[] rgFiles = di.GetFiles("*.jpg"); foreach (FileInfo fi in rgFiles) { this.fileName = fi.Name; CheckBox checkBox = new CheckBox(); checkBox.Text = fi.Name; checkBox.Click += new EventHandler(checkBox_Click); panel1.Controls.Add(checkBox); //panel1.Controls.Add(new LiteralControl("<br>")); button3.Enabled = true; button4.Enabled = true; } |
Daarnaast zien jullie ook de gecommente regel, waar ik dus probeer een witregel te krijgen zodat de checkbox netjes eronder komt, dit werkt waarschijnlijk alleen in ASP.NET, dus daarom is de volgende vraag hoe krijg ik deze mooi op de volgende regel? Met location van de checkbox misschien?
Ik had al eerder een vraag gesteld zoals dit, alleen is het antwoord daarvan niet van toepassing bij dit probleem geloof ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 17:25 ]