Toon posts:

[Orange] Internet via Linksys WAG200GB

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Op de zaak zitten we met het volgende probleem. We zijn gisteren overgestapt naar Orange Family ISDN (4096-1024). De modem/router die meegeleverd werd (Speedtouch 516i) werkt prima, alleen zitten we met het probleem dat we:

- Niet draadloos kunnen werken
- Geen loopback kunnen maken (eigen externe IP van binnenuit bereiken)

Bij Orange weten ze ook geen oplossing en dus heb ik er voor gekozen om een Linksys WAG200GB te kopen. Als ik de router instel zoals Orange aangeeft:

RFC 1483 Briged, LLC, VPI 8, VCI 35 en verder alles op automatisch

Krijg ik geen verbinding met internet. Volgens Orange "moet ik maar kijken" en kom ik dus geen stap verder. Iemand een idee wat ik nog meer in kan stellen?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)
Het kan dus aan je splitter liggen. Maar ik had gelezen dat orange family 4 mbit gewoon een KPN verbindnig was, misschien ligt het daaraan?

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me niet, op het speedtouch modem werkt het namelijk wel. Maar het zou natuurlijk altijd kunnen. Ik ga het morgenochtend uitzoeken

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:22:
Hallo iedereen,

Op de zaak zitten we met het volgende probleem. We zijn gisteren overgestapt naar Orange Family ISDN (4096-1024). De modem/router die meegeleverd werd (Speedtouch 516i) werkt prima, alleen zitten we met het probleem dat we:

- Niet draadloos kunnen werken
- Geen loopback kunnen maken (eigen externe IP van binnenuit bereiken)

Bij Orange weten ze ook geen oplossing en dus heb ik er voor gekozen om een Linksys WAG200GB te kopen. Als ik de router instel zoals Orange aangeeft:

RFC 1483 Briged, LLC, VPI 8, VCI 35 en verder alles op automatisch

Krijg ik geen verbinding met internet. Volgens Orange "moet ik maar kijken" en kom ik dus geen stap verder. Iemand een idee wat ik nog meer in kan stellen?
Hou even rekening met het feit dat Orange een Mac adres vast kan houden. Om hier vanaf te komen kan je het beste je modem minimaal 24 uur offline halen, dit weekend is dus de beste oplossing, dan moet het Maandag geen probleem zijn om weer verbinding te kunnen maken

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Je kunt als laatste optie ook een Wireless Accesspoint kopen en die aan je netwerk hangen.

Verwijderd

Ik vroeg me ook net af of dit zou werken, ik heb al een prima router die ik dan ook wil blijven gebruiken. Jammer dat je aan hun eigen modem+router vast zit.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:53:
Je kunt als laatste optie ook een Wireless Accesspoint kopen en die aan je netwerk hangen.
Nee, geen optie. Dan zit ik nog steeds met een brakke Speedtouch router.

Probleem is trouwens opgelost. Na contact te hebben gehad met de helpdesk van Linksys Amerika, heb ik een Duitse firmware gedownload en geupgrade. Nu werkt ie prima!

Iedereen bedankt voor het aandragen van zijn/haar mogelijke oplossing
Pagina: 1