Email vasthouden (relay met retentie)

Pagina: 1
Acties:

• nextkiller
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07-2019
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in het goede topic zit en heb wel gezocht maar kon niets vinden over dit onderwerp.
Maar ik zit met het volgende probleem:
Ik host thuis mijn eigen domein naam en mail server en moet binnenkort een maand uit de lucht, nou wil ik in de tussentijd wel mijn mail gewoon ontvangen.
Weten jullie een service die ik kan gebruiken die mijn mail voor mij ontvangt (soort van bsmtp zeg maar) en het langer dan een paar dagen vasthoudt?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,
Alvast bedankt,

Nextkiller,

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
zet je server tijdelijk elders en wijzig de MX records?

Copy.com

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Ik zou naar een hosting provider zoeken, en daar je mail binnen laten komen. Heb je meteen webmail, en geen risico dat je mail teruggestuurd wordt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Maak een extra MX aan met een lagere prioriteit en vraag aan een kennis (met mailserver) of die als backup-mx wil fungeren. Die persoon kan instellen hoelang hij jouw mail vasthoudt, en wanneer het weer bezorgt wordt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Idd tijdelijk ergens anders onderbrengen.

Maar wat is de reden dat ie een maand offline gaat? Een ISP-migratie duurt geen maand (normaal)....
Als je 'm thuis host, dan kan je die PC toch gewoon aan laten staan :?

En bij een verhuizing, dan kun je toch zodra je de sleutel hebt 't aanvragen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vergelijkbaar hier, door emigratie duurt het een maandje. Ik laat mijn hostingprovider het opvangen (MX records aangepast), en een kennis met Exchange server laat de zijne als backup/relayserver voor een ander domein werken (waar ik geen hosting bij heb).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ik zou zeggen dat een maand ws. vakantie is. En dat TS het bij zn ouders in de kelder heeft staan? :p

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Bekend probleem, ik ben op een gegeven moment mijn mail door gaat sturen naar mijn hoster, en nooit meer teruggezet omdat het eigenlijk wel gemakkelijk was :)

Moet je er wel een hebben waar je al je domein aan kan laten komen, anders wordt het nog lastig.

Maar goed, een normale backup mailserver stuurt de boel na 24-48 uur al weer terug naar de verzender, dus je zult iets moeten bedenken waar je zelf invloed op hebt. Tenzij het een "echte" mailserver is, maar dan zul je het er met POP3 of IMAP weer af moeten halen na de vakantie.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• nextkiller
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07-2019
naja als ik het zo allemaal hoor moet ik maar een maandje uit de lucht

mijn vrienden hebben nl geen eigen server dus dat is geen optie

en ja het is ivm vakantie

bedankt voor de antwoorden iig

[ Voor 9% gewijzigd door nextkiller op 14-07-2007 11:56 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
nextkiller schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:50:
naja als ik het zo allemaal hoor moet ik maar een maandje uit de lucht

mijn vrienden hebben nl geen eigen server dus dat is geen optie

en ja het is ivm vakantie

bedankt voor de antwoorden iig
Server bij vrienden neerzetten of gewoon server aan laten (duh, daarvoor is het een server)

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Je kan toch gewoon al je mail in een mailbox laten binnen komen en via pop2smtp later weer op je server te injecten?

pop2smtp http://chch.demon.co.uk/~ch/software/pop2smtp/index.html

Mocht je voor een maandje hosting voor je domein nodig hebben, ik heb nog wel wat ruimte.
Pagina: 1