Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik denk dat je aan/uit schakelaar niet voldoet. Bij AT kasten is deze puur mechanisch: Als de PC aan is gaat ie uit en andersom. Bij een ATX-schakelaar geeft de schakelaar alleen een signaal af aan het mobo die dan een bep. actie onderneemt, 1x indrukken is bijv. PC hibernaten(in slaapstand brengen) en 4 sec. indrukken is PC uitschakelen. Dit (probleem) is wel eenvoudig op te lossen!
Ik heb een atx geval in een at kast van 10 jaar oud. Ja, die schakelaar kan je niet gebruiken, maar de reset knop wel :-)
Verder met wat zagen en breken past het allemaal.
Verder met wat zagen en breken past het allemaal.
Y'24
de at knop is een maak/breek contact, de atx knop een moment maak contact.
een nieuwe knop zal je ongeveer een knaak kosten.
ja kan trouwens de at knop ook gebruiken, om de comp aan te zetten zet je hem dan even snel aan/uit, voor standby ook, en voor helemaal uit eerst aan en na 4 (of hoeveel dan ook) seconden weer uit.
die knop zal trouwens nu aan de voeding zitten, die moet dan los en aan het mobo.
een nieuwe knop zal je ongeveer een knaak kosten.
ja kan trouwens de at knop ook gebruiken, om de comp aan te zetten zet je hem dan even snel aan/uit, voor standby ook, en voor helemaal uit eerst aan en na 4 (of hoeveel dan ook) seconden weer uit.
die knop zal trouwens nu aan de voeding zitten, die moet dan los en aan het mobo.
De aan en uit knop is geen probleem.. Omdat er al een paar maanden een atx voeding inzit.. Ik heb namelijk een s7 mamaplank die at en atx voedingen aankan... Alleen heb ik nu een asus a7v besteld...
Gewoon een terug verende lichtschakelaar gekocht..
ALs een maat van mij terug is van vakantie zal ik effe vragen of ik zijn digitale cam effe mag lenen.. Dan maak ik wel een foto van mij meesterwerk...
4POX
PS.. Ik boor wel een paar gaten als het plankje niet past..
Gewoon een terug verende lichtschakelaar gekocht..
ALs een maat van mij terug is van vakantie zal ik effe vragen of ik zijn digitale cam effe mag lenen.. Dan maak ik wel een foto van mij meesterwerk...
4POX
PS.. Ik boor wel een paar gaten als het plankje niet past..
Ok het kan, zit nu te typen op atx in at..
Moederbord zit echter op 1 punt vast, de rest zit geklemd met kunststof pas busjes.
Waarom? Omdat ik een mooie AT kast had in de tijd van de 486. Zo'n tower met zwarte balk met daarin de on/off knop en deurtje aan de bovenkant. Lang geleden een ppro200@233 gekocht en had daar een oer lelijke atx kast bij. Heb vervolgens het binnenwerk (popnagels), de on/off knoppen en de voedingen van die twee kasten omgewisseld.
Zoiets als Face-Off(cool filmpie) dus.
Die hele oefening is nu weer aan de gang want de T-bird/a7v/scsi komt er morgen aan, paar 120mm fans plaatsen dus..
Ik heb nu die ppro zooi in die geknutselde at kast gezet(reset=on/off) zodat ik en hier het laatste nieuws kan volgen, en net dus ff een aantal fans kon plaatsen.
Toch nog een 3de leven voor die AT.. ben benieuwd of ie ooit nog watercooled wordt! Time will tell..
Moederbord zit echter op 1 punt vast, de rest zit geklemd met kunststof pas busjes.
Waarom? Omdat ik een mooie AT kast had in de tijd van de 486. Zo'n tower met zwarte balk met daarin de on/off knop en deurtje aan de bovenkant. Lang geleden een ppro200@233 gekocht en had daar een oer lelijke atx kast bij. Heb vervolgens het binnenwerk (popnagels), de on/off knoppen en de voedingen van die twee kasten omgewisseld.
Zoiets als Face-Off(cool filmpie) dus.
Die hele oefening is nu weer aan de gang want de T-bird/a7v/scsi komt er morgen aan, paar 120mm fans plaatsen dus..
Ik heb nu die ppro zooi in die geknutselde at kast gezet(reset=on/off) zodat ik en hier het laatste nieuws kan volgen, en net dus ff een aantal fans kon plaatsen.
Toch nog een 3de leven voor die AT.. ben benieuwd of ie ooit nog watercooled wordt! Time will tell..
Pagina: 1