game PC 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 08:24
ik ben van plan om volgende week(of de week daarna) een nieuwe PC te kopen. zoals in de titel staat heb ik er 1500 euro voor over en ga ik vooral gamen en 3d tekeningen maken ook ga ik deze PC later nog overclocken. helaas moet ik alls bij 1 shop kopen laten monteren en instaleren.

nu terzaken de pc:

de processor: Q6600 € 266

- dit lijkt mij een goede processor. 2.4 GHz*4=9.6ghz >:)
- ik geloof dat er in de toekomst steeds meer programmaas komen die goed gebruik kunnen gaan maken van de 4 cores

het mobo: GigaByte GA-P35-DS4 € 150,84

- dit moederbord heeft 8 sata aansluitingen
- een intel raid chip
- mooie koperen koeling
- niet zo duur

geheugen: Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 123,44

- dit een van de weinige modules die te koop zijn azerty en compatibel zijn.
- 800mhz en cas 4 voor het overclocken

hardeschijven: 2x Hitachi Deskstar T7K500, 500 GB, in raid 0 € 188,48

- deze schijf kwan het beste uit de test van hardware.info 2007 deel 2
- 1 terabyte heb ik wel nodig omdat ik veel download

voeding: Thermaltake Toughpower, 600 Watt, Retail € 91,53

- 600 watt lijkt mij wel goed voor een hd2900xt en een overclockte Q6600
- deze voeding heeft een pci-e 8pin connector

videokaart: XpertVision Radeon HD2900XT,GDDR3 € 361,57

- dit is de enige R600 die wel snel leverbaar is bij azerty
- mooie snele kaart voor de toekomstige games

dvd brander: Lite On LH-20A1S € 28,61

- sata dvd brander
- komt het beste uit de test van hardware.info http://www.hardware.info/...ders_en_44_DVDschijven/19

kast: Spire BlackFin IV, Zwart, zilver € 18,87

- deze kast wordt als demo kast gebuikt voor mijn casebuild

Afbeeldingslocatie: http://xs117.xs.to/xs117/07284/pc.png

toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite, € 22,09

- goedkoop en mooi toetsenbord

muis: Logitech MX518, Zwart, zilver, Retail € 42,02

- gewoon goede muis
- niet te duur

fans: 6 antec tricool fans voor in de zelfgebouwde case 52,56

- kwamen goed uit de hardware.info test. http://www.hardware.info/...jkingstest_67_casefans/10
- ledjes :)

vista home premium 64bit of 32bit? € 85,31

- direct X 10

bouwen en instaleren en verzenden € 93,95

totaal: 1511,12 euro

vragen:
  1. welke verzie van vista moet ik nemen ? ik wil rond de kerst misschien nog 2gb geheugen er bij kopen en dan zou ik met 32bit een deel niet kunnen gebruiken. advies?
  2. is 600 watt genoeg en welke alternatieven zijn er?
  3. welk geheugen raden jullie aan ?
  4. verder nog veranderingen ?
extra info: deze pc wordt aangesloten op een samsung 203b en een logitech x530 speakerset

Verwijderd

Ten eerste, 2.4 x 4 is niet 9.6 in dit geval. Zie punt 4 later on.

1. 32-bit schijnt veel minder problemen op te leveren. Als je het niet wilt riskeren dat je sommige onderdelen niet kan gebruiken moet je het niet doen. Je kan 3,25GB gebruiken met 32-bit, met enkele tweaks up to 3,8. Als je dat genoeg vind is 32-bit sowieso al veel beter.
2. 600 watt zal genoeg zijn. Alternatief is Corsair 620W. Ik weet niet over die connectors maar deze is wel heel stil en modulair. Gemaakt door Seasonic, daarom adviseren sommigen ook Seasonic S12 voedingen. Je kan eventjes hiernaar kijken.
3. Een Q6600 overklokt sowieso niet zo veel. Voor 3.6 zal je heel goede koeling nodig hebben. Dus zonder goede CPU koeler (ik zie dat je er geen heb geselecteerd) zal het in ieder geval al niet gaan. Neem je een Arctic Cooling Freezer 7 Pro, zou 3.0 wel moeten lukken. Je moet oppassen met betere (dus ook grotere, zwaardere) koelers, zoals Scythe Infinity, monteren zal misschien moeilijk zijn. Kijk in P35-DSX topic in Cooling, Overclocking en Tweaking forum (ik dacht dat het daar was..).
Anyway, dus geheugen: Pc5300 voldoet voor 3.0. Die kost ook meteen 40 euro minder, dus als 3.0 genoeg is voor je, neem pc5300. Ik raad zelf iig Kingston aan, dat is een van de beste merken en heeft ook levenslange garantie.
4. Is die prijs van de Q6600 al aangepast waar jij hem gaat bestellen of ga je zelf uit van 266? Want ik dacht dat de goedkoopste nu 299 was en dat deze naar verwachting niet al te veel gaat dalen. Iig moet je erover nadenken of je nou gebruik gaat maken van alle vier cores. Alleen fotobewerking etc. maakt hier nu gebruik van. Als je een programma gaat gebruiken dat alleen 1 core kan gebruiken, is 4x2.4 gewoon 2.4. Alleen voor multiple cores geoptimaliseerde software zal goed doen op een quad (en dan dus wel veel beter dan duals). Een E6750 kost iig 182 euro, wat veel goedkoper is dan quad en hoger geklokt.

Verwijderd

Ik zou gewoon 64bit direct nemen. Voor monderne hardware zijn de 64bit drivers er vaak al wel. Alleen software kan soms nog een probleem zijn.

Kijk es naar een corsair 620watt. modulair en super stil.

Maakt opzich niet zo veel uit: Kingston, Corsair, OCZ, Gskill, Muskin. Allemaal levens lange garantie.

Ziet er verder goed uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
bouwen en instaleren en verzenden € 93,95
Doe het zelf of laat een vriend/kennis dit doen en je bespaart al snel €60-70?

The devil is in the details.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Ik weet dat de Sythce Infinity op de DS4 past dit heb ik op een forum(met foto's gezien). Verder is het mischien handig om voor 4x 512DDR2 te gaan voor je quad-core? Ik weet niet zeker of dit beter is maar volgensmij had ik dit laatst op het forum gelezen :S

*4x 1GB domme ik 8)7 *

[ Voor 6% gewijzigd door Solid_Aapie op 12-07-2007 14:56 ]

Specs

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
1. Als je van plan bent om 4GB te draaien, zeker gaan voor Vista 64bit, omdat je dan niet hoeft te upgraden. MEt 32bit kan maximaal 3,25GB worden aangestuurd. Wat handig is is om even te kijken naar alle drivers van je PC of die ook in 64 bit verkrijgbaar zijn.
2. Volgens mij moet 600 W zeker voldoende zijn, de HD 2900XT verbruikt misschien wel veel stroom, maar niet zoveel lijkt mij ;)
3. PC5300 geheugen van goedkoopste merk (TwinMOS / Kingston) is voldoende zolang je niet verder overklokt tot 3GHz (333 * 9 = 3000) bij PC6400 kan je tot maximaal 3,6 GHz, sneller of overklok geheugen is zinloos in mijn ogen, zolang je de 3,6 GHz grens niet haald.
4. Misschien 2x 500GB van Samsung ivm met geluid productie ;) Zoveel verschil zit er nou niet in tussen die HDD's. Misschien kijken naar een modulaire voeding, als je dit nodig vind.

@Solid-aapje: Maakt niks uit, het wordt geen quad channel, maar gewoon 2x dual channel, het is zelfs beter dan 4 reepjes. En sowieso ga ik er van uit dat hij echt wel keer wel upgraden naar 4GB

[ Voor 9% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 12-07-2007 14:56 ]

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat voor 3D programma's wil je gaan gebruiken? Hou er rekening mee dat veel oude programma's niet met Vista over weg kunnen de 32 en 64bit versie. Heb het zelf ondervonden met autodesk Inventor 10.

Voor de rest is het wel jammer dat je als bij een shop moet kopen. anders had je deze Ati kunnen kopen: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814161173
Deze kost maar 389,73 euro + verzendkosten. Maar dan heb je wel een kaart die beter is dan de 8800 GTS 640MB.

Verwijderd

wiskid schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:54:
Wat voor 3D programma's wil je gaan gebruiken? Hou er rekening mee dat veel oude programma's niet met Vista over weg kunnen. Heb het zelf ondervonden met autodesk Inventor 10.

Voor de rest is het wel jammer dat je als bij een shop moet kopen. anders had je deze Ati kunnen kopen: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814161173
Deze kost maar 389,73 euro + verzendkosten. Maar dan heb je wel een kaart die beter is dan de 8800 GTS 640MB.
+ BTW, daarbij heb je 1GB zelden nodig, en een 203b is als ik me niet vergis maar 20 inch dus die zal het helemaal niet nodig hebben.

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Iig moet je erover nadenken of je nou gebruik gaat maken van alle vier cores. Alleen fotobewerking etc. maakt hier nu gebruik van.
De modernere spellen gaan multicores ondersteunen.
De Half-life engine ondersteund het als koploper al een paar jaartjes, maar nieuwkomer S.T.A.L.K.E.R. ondersteunt quadcore prima.

Daarnaast ook Photoshop en Premiere om maar een voorbeeld te noemen.
Dus ja, het is belangrijk om even te kijken of je de cores ook daadwerkelijk gaat gebruiken...

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:57:
[...]

+ BTW, daarbij heb je 1GB zelden nodig, en een 203b is als ik me niet vergis maar 20 inch dus die zal het helemaal niet nodig hebben.
Dan teken je toch echt niet veel 3D. Daar bij zullen de echt Dx 10 games flik zwaarder worden.
kijk maar een naar het filmpje op deze site: http://www.nzone.com/obje...rldinconflict_videos.html

• DoubleMX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 08:24
bedankt voor de snelle reacties

over het overclocken dat gebeurt pas rond kerst als er waterkoeling in zit
het blijkt dus dat ik beter 64bits vista kan nemen met een oog op de toekomst
en ik denk dat ik toch bij de quadcore blijf in verband met multithreading
verder nog aanmerkingen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

welke verzie van vista moet ik nemen ? ik wil rond de kerst misschien nog 2gb geheugen er bij kopen en dan zou ik met 32bit een deel niet kunnen gebruiken. advies?
[Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie
is 600 watt genoeg en welke alternatieven zijn er?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
welk geheugen raden jullie aan ?
Elk geheugen dat op de QVL staat van de producent voldoet.
verder nog veranderingen ?
Ik vind van niet.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.