Toon posts:

Vista herkent ziet de sata 2 hdd niet

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik kom het probleem tegen dat als vista vraagt waar ik het wil instaleren, hij geen opties geeft, ook nadat ik de driver erop heb gezet. Mijn vorige topic had geen succes, dus nu vraag ik het nog is met meer informatie.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, ik heb de search funties gebruikt en google afgespeurt, allemaal niets. Ik heb alle drivers geprobeerd zowel van de gigabyte-cd als van de gigabyte website, elke keer zegt de vista-installatie dat hij de drivers herkend, maar als ik op volgende klikt ziet hij de hardeschijf nog niet. Nu vraag ik me ook af of de drivers die ik heb geprobeerd wel installeren, aangezien ik geen resultaat zie. Mijn bios ziet mij hardeschijf wel.

Mijn specs zijn
Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3R
HDD: Seagate Baracuda 320gb 16 mb cache

Nu is mijn vraag of een van jullie misschien weet hoe ik er voor zorg dat vista mijn harde schijf wel ziet, zodat ik partities kan maken. Of weet een van jullie hoe ik partities maak ergens anders dan in de instalatie zelf. Want ik weet het niet meer. 8)7

Alvast bedankt _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel de goede drivers te pakken en/of staat de controller wel goed ingesteld. Als je probeert de drivers voor de Jmicron te installeren terwijl je de ICH9R driver nodig ehbt of andersom gaat het natuurlijk niet werken. Daarnaast maakt het natuurlijk ook verschil welke soort driver je hebt. Als de controller op RAID staat ingesteld en je probeert de AHCI driver te laden gaat dat ook niet werken.
Dus welke driver probeer je precies, op welke controller is je hdd aangesloten en hoe is deze geconfigged.

Verwijderd

Je kan ook wel partities maken nadat je windows hebt geinstaleert. Ik weet niet waar het in vista zit helaas, maar het zou schijfbeheer moeten heten.
Of heb ik het bericht verkeerd begrepen en gaat het niet om een 2e hdd?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 20:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vista herkent geen station

Crossposten is op GoT niet de bedoeling. Daar komt bij dat als je de posts in bovenstaande topic goed leest je ook iets zou moeten opvallen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.