Toon posts:

Radeon X1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in een post van Jouke74 dat hij een 3 pagina's tellende handleiding had gemaakt aan de hand waarvan hij z'n Radeon X1600 goed aan de praat had gekregen onder Ubuntu. Aangezien ik google al heb afgestruind, diverse fora heb bezocht, zelf aan het tweaken ben geweest, alles zonder positief resultaat, ben ik wel geinteresseerd in zijn oplossing.

Dit postte ik in hetzelfde topic (met vermelding van mijn email-adres), maar dat bleek niet de juiste manier te zijn.
Aangeraden werd een nieuw topic te starten, wat ik bij deze dus heb gedaan :)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57

sus

is druk :+

sus in "ubuntu videokaart ati x300"

Zo heb ik het gedaan, en toen ook maar ff hier gepost :)

Verwijderd

Topicstarter
dank! :)

ik ga het vanavond direct proberen

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Sorry voor de topic kick, maar dit is de eerste keer dat ik dit topic zie. Ik heb de handleiding nog steeds voor je, inclusief alle tweaks indien nodig.

"That was left handed..." - JJH

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:30:
Ik las in een post van Jouke74 dat hij een 3 pagina's tellende handleiding had gemaakt aan de hand waarvan hij z'n Radeon X1600 goed aan de praat had gekregen onder Ubuntu. Aangezien ik google al heb afgestruind, diverse fora heb bezocht, zelf aan het tweaken ben geweest, alles zonder positief resultaat, ben ik wel geinteresseerd in zijn oplossing.

Dit postte ik in hetzelfde topic (met vermelding van mijn email-adres), maar dat bleek niet de juiste manier te zijn.
Aangeraden werd een nieuw topic te starten, wat ik bij deze dus heb gedaan :)
Ik zal wel stom zijn maar heb je hier al eens naar gekeken? Te vinden in de Ubuntu handleiding B)

https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI

Hiervoor hoef je echt niet het internet af te struinen of andermans handleidingen te gebruiken die tevens een zeer verkeerde manier gebruiken om drivers te installeren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk naar datum van originele post en kijk naar datum onder Ubuntu help document :z

Oslik blyat! Oslik!

• Miki
dion_b schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:15:
Kijk naar datum van originele post en kijk naar datum onder Ubuntu help document :z
hmm ja... hopelijk komt iemand dit topic nog eens tegen als hij weer eens het internet afstruind op zoek naar hoe je ATi linux drivers installeerd :>

Voor nu; carry on! there's nothing to be seen here for your little eyes 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 26-11-2007 23:25 ]

• Jouke74
[...]
Hiervoor hoef je echt niet het internet af te struinen of andermans handleidingen te gebruiken die tevens een zeer verkeerde manier gebruiken om drivers te installeren.
[/quote]

@Miki
Ahum.... je hebt mijn handleiding niet gelezen dus je weet niets over mijn manier van installeren, nog van de manier waarop ik dingen beschrijf. Grappig genoeg heb ik bijna de gehele howto hierboven over genomen met een paar wijzigingen die ik beter vind. Een beetje erg bot dit :( zeker voor een post waar mijn hulp uit een andere thread is getrokken. De handleiding bevat trouwens ook tweaks voor een XGL server config en de GDM config om het een en ander ietwat sneller te laten lopen. Het resultaat van een flink aantal weken bestuderen van de XGL, ATI en GDM manuals en het effect van alle opties daarin.

Enfin, niemand is meer geinteresseerd...

[ Voor 12% gewijzigd door Jouke74 op 27-11-2007 11:25 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Jouke74 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:20:
[...]
[/quote]

@Miki
Ahum.... je hebt mijn handleiding niet gelezen dus je weet niets over mijn manier van installeren, nog van de manier waarop ik dingen beschrijf. Grappig genoeg heb ik bijna de gehele howto hierboven over genomen met een paar wijzigingen die ik beter vind. Een beetje erg bot dit :( zeker voor een post waar mijn hulp uit een andere thread is getrokken. De handleiding bevat trouwens ook tweaks voor een XGL server config en de GDM config om het een en ander ietwat sneller te laten lopen. Het resultaat van een flink aantal weken bestuderen van de XGL, ATI en GDM manuals en effect van alle opties.

jouke ik ben wel geintreseerd in je howto, heb je een link voor me ?
ik ben aan het stoeien met een x1950 en ubuntu (gdm)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Jouke74
Ik heb helaas geen link voor je. Ik weet nog niet hoe je ergens iets moet hosten, dit doe ik namelijk bijna nooit. Hij was trouwens geschreven voor Feisty, ik zal hem even updaten naar Gutsy (is niet zo veel gewijzigd). Klik maar op mijn naam en profiel, daar vind je mijn email. Ik zal ook kijken of ik dit een keer gewoon hier kan posten zodat meer mensen er wat aan hebben. Echter, hier ben ik huiverig voor omdat, precies zoals de poster hierboven had moeten schrijven, sommige mensen een guide gebruiken die niet past bij hun hardware en geen idee hebben wat ze doen.

• Miki
Jouke74 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:20:
[...]
[/quote]

@Miki
Ahum.... je hebt mijn handleiding niet gelezen dus je weet niets over mijn manier van installeren, nog van de manier waarop ik dingen beschrijf. Grappig genoeg heb ik bijna de gehele howto hierboven over genomen met een paar wijzigingen die ik beter vind. Een beetje erg bot dit :( zeker voor een post waar mijn hulp uit een andere thread is getrokken. De handleiding bevat trouwens ook tweaks voor een XGL server config en de GDM config om het een en ander ietwat sneller te laten lopen. Het resultaat van een flink aantal weken bestuderen van de XGL, ATI en GDM manuals en het effect van alle opties daarin.

Die gehele handleiding had je niet hoeven te maken geheel overbodig, de ubuntu community handleiding is duidelijk genoeg zie mijn link.

Het draaien van XGL is niet nodig aangezien nu zowel ATi en Nvidia AIGLX ondersteunen. XGL is zo goed als overbodig door de implementatie van AIGLX in de ATi en Nvidia drivers.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 20:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Miki schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:46:
[...]

Die gehele handleiding had je niet hoeven te maken geheel overbodig, de ubuntu community handleiding is duidelijk genoeg zie mijn link.

Het draaien van XGL is niet nodig aangezien nu zowel ATi en Nvidia AIGLX ondersteunen. XGL is zo goed als overbodig door de implementatie van AIGLX in de ATi en Nvidia drivers.
jah als aiglx dan ook niet zo buggy was .....(kijk maar eens in je logs voor de fun)

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-11-2007 14:45 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1