wifi lock op mac

Pagina: 1
Acties:

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:06

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Beste tweakers.

Bij men vriendin hebben we het volgende probleem:
het ssid van haar router staat ingesteld als de standaard "belkin54g", en in de nabije omgeving is er een huishouden met dezelfde router, ook de standaardnaam "belkin54g".
Bij de "buren" staat er echter een wep-beveiliging op.

Haar internet is compleet overhoop, ik neem aan door het roamen tussen de 2 acces points...

Simpelweg het wifi-kanaal of de ssid aanpassen is nu niet mogelijk, waarom maakt niet uit.

Is er nu een oplossing, in windows of een third-party-tooltje, dat ervoor zorgt dat windows slechts op 1 acces-point verbindt?

Google zelf zegt niet veel, behalve hoe mac-filters in te schakelen op de router zelf, maar dat zoek ik niet echt :9

Hartelijk Dank ;)

Bringer of heat, food and silence!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Even naar je buren lopen, en vragen of ze het willen veranderen?

Overigens vind ik het belachelijk dat jij het zelf niet kunt veranderen hoor. Gewoon router resetten, en je kan er weer op.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sorry, maar het aanpassen van ssid blijft het beste advies.

Worden de routers in het lijstje van de wifi's apart aangegeven, want dan zou het volgens mij eigenlijk geen probleem moeten zijn. Ik weet niet of er algemene 3rd party software is, maar m'n IBM thinkpad software kan ook connecten naar een router die je selecteert gebaseerd op MAC adres.

@hieronder:
Je kunt beter je zin zo maken:
'Tevens zou ik hem dan direct beveiligen met WPA (als het echt niet anders kan met WEP)'. Want WEP kan je bijna geen beveiliging noemen.

@hieronder als reactie op reactie op mij ;)
Dat klopt ja, maar ik had de zin alleen maar verbouwd, zodat het belang van WPA naar voren komt. Er staat eigenlijk precies hetzelfde dan jij bedoelt. Het kwam een beetje over op mij als: WEP is goed genoeg, maar WPA is ietsje beter

[ Voor 40% gewijzigd door Kixtart op 12-07-2007 14:53 ]

☻/
/▌
/ \

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 17:49
Gewoon de oplossing gebruiken en de SSID aanpassen...

Tevens zou ik hem dan direct beveiligen met WEP en het liefst met WPA als dit mogelijk met alle clients.

@Kixtart
Wat je zegt dat WEP geen beveiliging meer te noemen is is waar maar dan moeten wel alle clients die dit wireless netwerk gebruiken dit ondersteunen. Als dit niet het geval is dan is WEP nog altijd beter als niets...

Vage tools helpen niet...

[ Voor 37% gewijzigd door Plopeye op 12-07-2007 14:40 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....