[XP] draadloos probleem met WPA en WEP

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier op mijn laptop een probleem met mijn draadloze netwerk. De enige mogelijkheid om draadloze router verbinding te krijgen is door de beveiliging uit te zetten. Een andere pc heeft geen moeite om (draadloos) te connecten op de router (draytek 2200VG) met WPA aan.

Het gaat hier om een acer laptop met een onboard realtek 8180. Maar ik heb niet het gevoel dat het hier aan ligt. Ik heb hier ook nog een USB draadloos ding liggen waarmee ik op mijn werkstation prima mee kan internetten, maar hier op de laptop precies hetzelfde als met de onboard realtek. Geen verbinding middels WPA of WEP.

Mijn vermoeden is dus dat windows ergens zit te zieken. Heeft iemand een idee wat ik nog proberen kan? Mijn router staat nu open zodat ik kan werken maar das natuurlijk geen longterm oplossing.

...

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

• Draai je wel SP2 voor XP?
• Kunnen je adapters wel WEP of WPA aan?

blub

• Haranaka
Ja laptop is voorzien van SP2 en alle updates
De laptop heeft in het verleden wel in dit netwerk (met WPA) gehangen. De USB unit heeft zeker die mogelijkheden wel omdat mijn werkstation met dat ding wel op de router met WPA kan connecten.

...

• Haranaka
heb wat onnodige zooi van de laptop afgehaald en na het verwijderen van VMware server (die een aantal virtuele nics aanmaakt) liep het weer als een zonnetje. Helemaal zeker weten of het daaraan gelegen heeft weet ik niet maar post het hier toch even mocht ik er iemand mee kunnen helpen in de toekomst

...