All in one printer met netwerk aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Weet iemand een niet al te dure all in one printer met netwerkaansluiting?
Ik heb gezocht bij Canon, Epson en HP. HP levert een semi professionele voor ongeveer 275 euro.
Zal deze ook kunnen scannen via het netwerk of moet het apparaat dan altijd rechtstreeks op een pc aangesloten worden? Het liefst ga ik voor een goedkoper model omdat hij niet zoveel gebruikt zal gaan worden. Geen 7500 per maand waar de HP voor gemaakt is.

Link naar de HP
http://h10010.www1.hp.com...29-12917294-13001562.html

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Waarom zou je willen scannen over het netwerk..??? het te scannen object moet je er toch nog steeds onderleggen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Misschien staan er meerdere computers bij elkaar, en moeten ze er allemaal gebruik van kunnen maken?

Audi_S2: met een beetje zoeken is dit echt wel te vinden hoor. Bijv. pricewatch: HP Photosmart 3210 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB & 100mbit) kan het ook, en er zijn er heus wel méér. En ja, je kan met deze scannen via het netwerk.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Het all in one apparaat moet door twee pc's gebruikt worden. Een daarvan is een nieuwe laptop.
Het zou handig zijn als je dat gewoon via het netwerk zou kunnen doen.

• Fire69
  • Laatst online: 22:31
trixx schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:09:
Waarom zou je willen scannen over het netwerk..??? het te scannen object moet je er toch nog steeds onderleggen.
of moet het apparaat dan altijd rechtstreeks op een pc aangesloten worden?
Als je een netwerkprinter hebt, die ergens anders staat dan jouw pc, en dan moet je hem via usb aansluiten om te scannen, is niet echt handig. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 12-07-2007 13:12 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:01
trixx schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:09:
Omdat het lastig is om je printer aan je laptop te moeten hangen? Of omdat m'n vrouw ook wil printen als ik er niet ben?

Ik heb overigens een HP 2840, maar die netwerkfunctionaliteit had nog wel wat voeten in aarde. De software draaide alleen op XP, dus ik heb op m'n 2k3 server vmware gezet met een kale xp, alleen voor de scan-software.

Uiteindelijk werkt het wel goed: scan2email, je kunt op de printer kiezen naar welke mailbox de scan gaat.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
hahaha, geweldig Korakal. Die is al een stukkie goedkoper. :)
Wie biedt er minder?

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 13:35

trixx

-CTU- SuiZide

Omdat het lastig is om je printer aan je laptop te moeten hangen? Of omdat m'n vrouw ook wil printen als ik er niet ben?
heb niks over printen gezegd.....

Nu zijn er zoveel verschillende mogelijkheden om je bestanden over een netwerk te delen. Aangezien het toch allemaal zo goedkoop mogelijk moet is dat de goedkoopste optie kost nl. helemaal niks. Je neemt gewoon de goedkoopste printer die een netwerkaansluiting heeft die voldoet aan je eisen, kun je in ieder geval over het netwerk printen. Als je dan een keer een bestand moet scannen (wat in de praktijk niet vaak meer gedaan wordt) laat je dat automatisch opslaan in een gedeelde map en voila. Je hebt een gescand bestand.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:12:
[...]

Ik heb overigens een HP 2840, maar die netwerkfunctionaliteit had nog wel wat voeten in aarde. De software draaide alleen op XP, dus ik heb op m'n 2k3 server vmware gezet met een kale xp, alleen voor de scan-software.

Uiteindelijk werkt het wel goed: scan2email, je kunt op de printer kiezen naar welke mailbox de scan gaat.
Dat wordt wel lastig dus. De laptop zal uitgerust zijn met windows vista.
Als je de scan2email functie gebruikt heb je toch helemaal geen pc nodig?
Althans zo werkt het op mijn werk. Het is niet mogelijk om een applicatie te gebruiken op een pc of laptop die rechtstreeks te besturen zoals we gewend zijn via usb?

• StevenK
Audi_S2 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:20:
[...]

Dat wordt wel lastig dus. De laptop zal uitgerust zijn met windows vista.
Als je de scan2email functie gebruikt heb je toch helemaal geen pc nodig?
Dus wel. Voor een echte standalone oplossing kom je in professionele apparatuur uit. Bij dit soort HP apparaten vervangt de tcp/ip verbinding de usb kabel, maar gaat de software er nog steeds vanuit dat je op elke cliënt deze software draait. Dit laatste heb ik ondervangen met die virtual machine.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
StevenK thanks. Ik moet dus er op letten dat vista ondersteunt wordt bij de aanschaf van zo'n apparaat.

• StevenK
Audi_S2 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:54:
StevenK thanks. Ik moet dus er op letten dat vista ondersteunt wordt bij de aanschaf van zo'n apparaat.
Je moet er vooral op letten dat het ding werkt zoals jij verwacht. Ik weet dat die van mij het niet snapt wanneer ik op 2 pc's de software heb draaien.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Die 3210 heeft in ieder geval ook een webinterface, daar kun je ook via scannen. Geen clientside software nodig voor de basic functies dus, behalve eventueel een driver voor de printer.

• StevenK
Korakal schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:40:
Die 3210 heeft in ieder geval ook een webinterface, daar kun je ook via scannen. Geen clientside software nodig voor de basic functies dus, behalve eventueel een driver voor de printer.
Die van mij heeft ook een webinterface, maar als er geen client geïnstalleerd is, dan kan ik toch echt niet scannen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Overige Hardware [OH] (update 26-07-06)

Specs en reviews opzoeken, naast prijzen leggen en dan zelf kiezen is iets waar we iedere Tweaker toe in staat achten. Daar heb je geen topic voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.