Voor een nieuw projectje waarbij helaas ook nog IE6 ondersteund moet worden loop ik tegen een irritant probleem aan.
Het beste/snelste kan je denk ik mijn testcase bekijken.
Voor de IE6-loze mensen een verduidelijkend screenshotje:

Het probleem wordt veroorzaakt door de

Het probleem komt niet terug in Opera 9, FireFox 2, IE7 en Safari. IE5.x wordt niet meer gebruikt voor dit project dus die hoeft gelukkig niet getest te worden.
Door #content absoluut te positioneren krijg ik in eerste instantie wel een aardig resultaat, alleen wordt de width van een item-container niet goed geset. Bij 'te weinig' content, zoals het eerste item, wordt de width net zo groot als de content. Dus, proberen om dat aan de praat te krijgen om #content een n% width te geven. Ook dat gaf niet het gewenste effect.
Mijn box-of-tricks is nu aardig leeg, temeer omdat ik niet weet welke bug in IE6 dit zou kunnen zijn.
Het beste/snelste kan je denk ik mijn testcase bekijken.
Voor de IE6-loze mensen een verduidelijkend screenshotje:
Het probleem wordt veroorzaakt door de
HTML:
boven de .item-footer. Helaas is deze nodig doordat afbeeldingen een float:left moeten hebben. Als ik de clear:both niet erbij zet, dan krijg je dit soort zaken:1
| <div style="clear:both;"></div> |
Het probleem komt niet terug in Opera 9, FireFox 2, IE7 en Safari. IE5.x wordt niet meer gebruikt voor dit project dus die hoeft gelukkig niet getest te worden.
Door #content absoluut te positioneren krijg ik in eerste instantie wel een aardig resultaat, alleen wordt de width van een item-container niet goed geset. Bij 'te weinig' content, zoals het eerste item, wordt de width net zo groot als de content. Dus, proberen om dat aan de praat te krijgen om #content een n% width te geven. Ook dat gaf niet het gewenste effect.
Mijn box-of-tricks is nu aardig leeg, temeer omdat ik niet weet welke bug in IE6 dit zou kunnen zijn.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored