[XP] Autoplay / lezen cd/dvd titels werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 10:25
Het volgende probleem heb ik op een heleboel clients (maar op sommigen ook niet...)

Als ik een dvd invoer, wordt er geen titel gelezen. Ik kan de dvd wel gewoon verkennen, ik kan alle bestanden ervan lezen / opstarten, maar als ik de eigenschappen opvraag van de dvd, blijft het titelvak leeg. De grootte van de dvd kan ik wel zien.

Ik heb onder het tabblad Automatisch afspelen de optie "Vraag mij elke keer ..." geselecteerd.

Met de Autplay Repair Wizard heb ik reeds geprobeerd e.e.a. te repareren, maar ik kom steeds bij de laatste stap op een error die niet gerepareerd kan worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
    >> Repair << [Autoplay V2 Event]
      Step:   No steps to take.
      Result: This AutoPlay setting cannot be fixed. 
              Either the device is malfunctioning, or the wizard cannot 
              determine the problem.

>> Required action: The wizard found problems but cannot fix them -> None

Het hoofdprobleem lijkt mij, dat de cd-titel niet wordt ingelezen. Zowel bij cd als bij dvd niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis
Voortgang: als ik ingelogd ben, delete ik het CDROM-device uit mijn Apparaatbeheer. Vervolgens doe ik een scan naar nieuwe hardware. Het cdromstation wordt opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd.
Als ik dan de cd erin doe, wordt deze automatisch afgespeeld!! Ook zie ik de titel in Explorer!

Echter: als ik opnieuw opstart, is hetzelfde probleem weer aanwezig: geen titel, geen autoplay

• Cis
Na lang uitpluizen heeft een collega van mij het probleem opgelost.
Het schijnt de registersetting Allocatecdrom te zijn, die op 0 moet staan. Hij stond op 1.
Geen idee waarom dit zo staat op een paar honderd pc's bij ons, maar het is iig nu opgelost.

Meer info over dit probleem (Windows NT-related btw :P ) is hier te vinden:
FIX: Cannot Install Applications from Media When "AllocateCDRom or AllocateFloppies" Reg Values Are Set

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31
Beetje een topic kick maar een beetje dankbaarheid mag getoond worden vind ik :)

Dit probleem had ik nu ook, super dat je een oplossing heb gevonden! _/-\o_
Zelf kwam ik er niet uit totdat ik jouw antwoord tegenkwam.