"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
trouwens er moet toch lucht doorheen anders zouden die 2 8x8's bovenin nix te doen hebben?
en ik ben van plan om een 12x12 voorin met blowhole te zagen of 2 8x8's, en nog een 12x12 aan de zijkant en die 8x8 in de voeding kan die lucht toch niet allemaal kwijt vrees ik
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Die heb ik er ook niet inzitten. Kan je me een goede reden geven waarom wel?Op vrijdag 09 februari 2001 11:49 schreef Ener-G het volgende:
trouwens er moet toch lucht doorheen anders zouden die 2 8x8's bovenin nix te doen hebben?
Mijn IBM Deskstar zit daar en wordt nauwelijks warm. En een beetje luchtstroom is er wel door. Ik het 'voor 'onder' wel een fan zitten. Maar die loopt op 7 volt. Hij heeft het makkelijker dan de rot Aopen fan in mijn voeding (ook op 7 volt). Dus een beetje lucht gaat er wel naar boven. En dat is genoeg om mijn Tbird 900@1000 op 41C stressed te houden. met een Spire koeler van 17 piek.
let wel, momenteel is die kast van mij nog niet 'gemod', ik ben alleen even de mogelijkheden aan het analyseren, en op zich is het nog geen gek idee om bovenin die 2 8x8's neer te planten
- Voeding omhoog gooien (ff gaten voor fan en stekker uitdremelen)
- middenschot wat vergroten
- 2x 80mm op de plaats van de voeding doen.
Deze opstelling lijkt me wat beter voor de airflow...
Zoals ik al schreef: Ik red het zelfs met twee zwaar afgeknepen fans die op een ongeveer een derde van hun vermogen draaien. En dan nog is mijn temperatuur aan de onderkan van wat normaal is.
Verwijderd
Ik wil een extra fan(optie) aan de voorkant van mijn case plaatsen.
de gaten die aanwezig zijnin de case zijn 7,5 cm, dit zijn de bovenste twee gaten hart/hart.
TANGLUNG
if it aint broke, tweak itJe hoeft je flow alleen maar te verbeteren als er een probleem is. En dat is er meestal niet.
Dus als je PC na een half uurtje zwaar werk er mee stopt.
nee ehm alle gekheid op een stokje ik heb m'n thunderbird 900 nu op 1000 lopen, ik wil naar de 1100 maar die crasht na een paar minuutjes draaien
en verder nog wat doen aan die takkeherrie die uit mijn voedingsfan komt, ben van plan dat te doen door de fans te gaan vervangen door panaflo's en de binnenkant van mijn kast te bekleden met geluiddempend spul. En dat maakt alles weer een graadje of wat hoger, heb ik inmiddels wel gemerkt met mijn hoogpolig-tapijt-van-binnen-minitower. Dus alle verbetering is welkom
en ik hou er gewoon van om af en toe wat te knutselen
Ik heb net een tweetal panaflo's besteld. Mijn kast heeft trouwens tapijttegels aan de binnenkant. Met een bitumen achterkant. Lekker zwaar. Dat dempt trillingen erg goed. De temperatuur is er niet van omhoog gegaan. Dat had ik ook niet verwacht. Veel warmte gaat er niet door de wanden naar buiten. Het gaat allemaal met de lucht mee. Het volume van de kast neemt iets af, dus de luchtdoorvoer neemt iets toe. Het is lood om oud ijzer wat betreft de koeling. Wat wel hielp was het rooster onder uit de voeding knippen. Dan hoeft de fan in de voeding niet zo te werken en kan hij op een lagere spanning werken. Minder warmte ontwikkeling van het ding zelf, en veel minder herrie. Ik tweak op stilte en stabiliteit
Eentje die onderaan de voorkant naar binnen blaast. Eigenlijk wil ik ook nog eentje in de zijkant monteren, maar ik heb geen zin om alle nodige tools alleen voor dit kleine klusje te gaan aanschaffen
Temperatuur in de case is 26 graden, kamer temperatuur is 22 graden, anders heeft de vriendin het koud (ja, ik dacht, doe dan gewoon een extra trui aan?!)
Verwijderd
ik ook als het zo ff kanOp vrijdag 09 februari 2001 15:33 schreef Ortep het volgende:
Grijns...knutselen is leuk. Maar 90% van de mensen loopt hier elkaar achterna op: ik heb horen zeggen van
Ik heb net een tweetal panaflo's besteld. Mijn kast heeft trouwens tapijttegels aan de binnenkant. Met een bitumen achterkant. Lekker zwaar. Dat dempt trillingen erg goed. De temperatuur is er niet van omhoog gegaan. Dat had ik ook niet verwacht. Veel warmte gaat er niet door de wanden naar buiten. Het gaat allemaal met de lucht mee. Het volume van de kast neemt iets af, dus de luchtdoorvoer neemt iets toe. Het is lood om oud ijzer wat betreft de koeling. Wat wel hielp was het rooster onder uit de voeding knippen. Dan hoeft de fan in de voeding niet zo te werken en kan hij op een lagere spanning werken. Minder warmte ontwikkeling van het ding zelf, en veel minder herrie. Ik tweak op stilte en stabiliteit
Owja in de bodem van mn kast heb ik ook een gat gezaagd, daar zit nu een 120x120 mm fan in die de lucht naar binnen brengt
Alle proemn in n drek
En daar heb ik dus nog een 80x80 mm fan hangen en die zuigt alles uit de kast
Dus het gaat er bij de bodem in dan word het omhoog geblazen door die fan in het kabelgat en dan gaat het naar buiten door die fan die op de oude plaats van de voeding zat
Dan heb je pas een lekkere airflow
Alle proemn in n drek