[Word 2003] Bestandsnaam tezamen met inhoud afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:14
Aangezien ik ongeveer vijftig documenten moet uitprinten die ik van elkaar moet onderscheiden terwijl de inhoud minimale verschillen heeft zou het makkelijk zijn als naast de inhoud boven of onderaan het document de bestandsnaam wordt afgedrukt.

De afdrukopties geven je de mogelijkheid om naast het document ook de documenteigenschappen af te drukken, echter deze worden op een ander vel afgedrukt. Daar zou ik op zich vrede mee kunnen hebben, maar het zou veruit het makkelijkst zijn als alleen de titel op hetzelfde vel zou worden afgedrukt (zonder dat dit de opmaak wijzigt).

Is dit mogelijk? Helaas heb ik zelf het antwoord nog niet kunnen vinden.

Ik maak gebruik van Office Word 2003, Windows XP/SP2.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat je wil je eigenlijk gewoon netjes in de voettekst zetten. Zet het veld 'bestandsnaam' er in en je bent er.

Daarnaast heb je tools zoals Fineprint(.com) die dat ook goed kunnen.

edit:

Hihi :+

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 12-07-2007 11:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je kan in de footer van elk document toch de bestandsnaam laten zetten via "insert Autotext" ?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Je kan met kop- / voetteksten werken. Maar ik veronderstel dat dit niet hetgene is dat je zoekt (vermits je dit in elk document moet gaan aanpassen) ?

edit:
spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Blacksnak op 12-07-2007 11:41 . Reden: traag ]

• Tommy The Cat
De bestandsnaam als een kop- of voettekst toevoegen is helaas geen optie omdat bijna al deze documenten al kop- en voetteksten hebben. Met het invoegen van een bestandsnaam zou ik dit gaan vervuilen, iets dat ik moet voorkomen.

Het zou dus mooi zijn als Word een mogelijkheid biedt in de afdrukopties waarmee de bestandsnaam onder of boven de voet- of koptekst wordt geplaatst.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Word denk ik niet, maar zoals F_J_K al aangaf kan een tool als FinePrint dit wel, enige nadeel is dat je document iets kleiner geprint zal worden om ruimte te maken voor de extra 'footer', ik weet niet of dit ook onder "wijzigen van de opmaak" valt?

• Tommy The Cat
Helaas kan ik hier geen programma's installeren. Ik weet genoeg, bedankt voor de input.

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Evt. een klein macro'tje maken? (open bestand, insert footer, print, bestand sluiten zonder op te slaan)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even de versie van Word in de titel, zie hierover ook Het gebruik van titeltags in office *lezen svp*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1