Toon posts:

wake on lan optie in bios aan pc gaat niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was van plan om de optie wake on lan te gaan gebruiken..
Ik had al een netwerkkaartje realtek RTL8139 met wol functionaliteit. Deze heb ik aangesloten met het bijbhorende kabeltje op het moederbord. Daarna de optie in de bios aangezet, computer aangedaan.. Tot zover werkt alles nog.

Maar als ik nu de computer probeer uit te zetten dan start deze automatisch weer op ... :/
Ik dacht misschien met een bios update is het verholpen, maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb op de gathering en gegoogled maar niks erover kunnen vinden.. kan iemand mij helpen ?
Nieuwste bios staat er op v1008A266

(ook geprobeerd zonder netwerkkabel zelfde probleem)

SPECS (vrij oud beestje)

ASUS A7m266
256 MB (1 geheugen slot kapot)
realtek RTL8139 WOL
NVIDIA Geforce FX 5200
AMD Athlon 1300

alvast bedankt.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:19:

Oja,

Als ik de uitknop van pc indruk terwijl die nog aan het opstarten is (POST) zou die normaal gesproken bij mij in 1x uit moeten gaan. Maar ook dat gebeurd niet moet nu de uitknop 7 seconden inhouden daarna is de pc pas uit.

Wanneer ik de pc uitzet "wol" kabeltje eruit trek, pc opnieuw opstart (POST) en daarna direct uitzet gaat deze wel in 1x uit. (bios optie wake on lan staat nog steeds aan)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de pc uit heb staan het "wol" kabeltje op het mobo erin druk gaat de pc ook vanzelf aan..

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand wil reageren en wil helpen :(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:12:
Jammer dat niemand wil reageren en wil helpen :(
Ik wil best reageren en helpen, alleen heb ik hier geen ervaring mee of een oplossing voor. Denk dat je een van de weinige bent die dit probleem heeft, dus geen reacties.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Nouja oke dan moet ik het daar maar meedoen.. |:(

dan maar een ander oud moederbord (socket 462) ergens vandaan schalleren waar rj45 poort al op zit..

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:23:
Als ik de pc uit heb staan het "wol" kabeltje op het mobo erin druk gaat de pc ook vanzelf aan..
Op een of andere manier geeft de netwerkkaart aan dat de pc moet opstarten zodra je het kabeltje erin drukt. M.a.w. druk je het kabeltje er wel op de goede manier in? En klopt de pin assignment wel met hetgeen in je moederbordboekje staat? Kan zijn dat de specs van elkaar afwijken en dat het niet met elkaar werkt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:19:
Nouja oke dan moet ik het daar maar meedoen.. |:(

dan maar een ander oud moederbord (socket 462) ergens vandaan schalleren waar rj45 poort al op zit..
Heb toch nog iets voor je gevonden, namelijk uit de manual van je mobo (blz 38):
For Wake-On-LAN support, your ATX power supply must supply at least 720mA for +5VSB.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie wat betreft dat kabeltje. dat kan er maarop één manier heb dus ook al zou ik het anders willen moet ik het stekkertje verbouwen(kapot snijden)..
Pc gaat wel uit als ik maar 7 sec de power knop indruk ..

en die voeding zou ik even na moeten kijken .. Kan het dan zo zijn dat als de voeding onder die eisen zit dat de pc dan automatisch weer opstart ???

groet,

Erik

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Chip is rtl8139A of niet?
The RTL8139A supports ACPI & WOL functions, but the RTL8139 does not.

Ik weet iig niet wat er verkeerd kan gaan als je niet aan die eisen komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 16-07-2007 14:38 ]

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1