Toon posts:

Nieuwe Mobo + Voeding = Geen beeldsignaal...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Verschrikkelijke fijne tweakers,

Na een afgefikte voeding + een vonk bij mijn mobo was ik tot mijn conclussie gekomen om mijn mobo en voeding te vervangen. Na het vervangen en aansluiten van mijn 2 nieuwe onderdelen drukte ik mijn computer aan. Alles werkte weer! Echter geen beeldsignaal... Aan mijn vidkaart/mobo/monitor kan het niet liggen...Het vreemde is dat mijn fans/hdd/kaart/processor wel draaien. Wel moet ik erbij mededelen dat ik geen foutmeldingen hoor. Waar zou het aan kunnen liggen? Ik word een beetje flauw met al dat vervangen van mijn onderdelen :'(

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Aan mijn vidkaart/mobo/monitor kan het niet liggen
Waaruit blijkt dit? heb je de onderdelen afzonderlijk getest, al dan niet in een ander systeem?

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:13:
[...]

Waaruit blijkt dit? heb je de onderdelen afzonderlijk getest, al dan niet in een ander systeem?
mobo nieuw, monitoren getest, vidkaart alleen niet maar ook geen beeld op mijn nieuwe mobo vga aansluiting

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien staat je monitor niet juist (DVI/Anoloog/Auto) maar aangezien je totaal geen specificaties geeft valt er verder weinig van te zeggen.

ARME AOW’er

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:15:
[...]

mobo nieuw, monitoren getest, vidkaart alleen niet maar ook geen beeld op mijn nieuwe mobo vga aansluiting
Heb je het system getest zonder je video kaart erin? Dus alleen met je mobo video aansluiting?
Ik heb het vermoeden dat je video kaart naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken, maar dat je mobo dat niet doorheeft en dus de onboard videokaart ondergeschikt houdt aan je kapotte videokaart.

Meer informatie zou ook handig zijn.

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Hmm.. heb je wel de 12Volt (4Pins) connector aangesloten? Ik heb ooit door dit kleine slordige foutje hetzelfde probleem gehad.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
richeh schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:32:
Hmm.. heb je wel de 12Volt (4Pins) connector aangesloten? Ik heb ooit door dit kleine slordige foutje hetzelfde probleem gehad.
Ik ook, precies dezelfde symptonen :+ :+

en ik een halve dag stressen omdat m'n pc kapot was :+

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:35:
[...]

Ik ook, precies dezelfde symptonen :+ :+

en ik een halve dag stressen omdat m'n pc kapot was :+
Het rare is als ik die de 4pins connector aansluit start mijn systeem niet op... :? 1 Sec dan schakelt hij uit

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik lees niets over de processor. Heb je die niet vervangen? Anders heb je wellicht de kans dat deze samen met het moederbord naar de andere wereld is vertrokken. :P

Misschien verder wat info over je systeem (oude en nieuwe moederbord, processor etc etc).

Maakt soms wel eens een foto ...

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:04:
[...]

Het rare is als ik die de 4pins connector aansluit start mijn systeem niet op... :? 1 Sec dan schakelt hij uit
Dan zou ik toch aan een voedings-probleem denken. Maar ten eerste, je kunt die P4 connector natuurlijk niet zomaar overslaan. Zonder zal je computer niet echt booten. Als ie het met de connector niet doet, dan zou ik in eerste instantie de kwaliteit van de voeding verdenken. Toch geen sweex, he? Die 4-polige P4 connector gaat overigens in the rechterkant (als het een 8-pins aansluiting betreft, en gezien wanneer je moederbord rechtop staat).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
albatross schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:19:
[...]

Dan zou ik toch aan een voedings-probleem denken. Maar ten eerste, je kunt die P4 connector natuurlijk niet zomaar overslaan. Zonder zal je computer niet echt booten. Als ie het met de connector niet doet, dan zou ik in eerste instantie de kwaliteit van de voeding verdenken. Toch geen sweex, he? Die 4-polige P4 connector gaat overigens in the rechterkant (als het een 8-pins aansluiting betreft, en gezien wanneer je moederbord rechtop staat).
Maar dan is het toch vaag dat mijn computer wel draait als ik die 4pins niet aangesloten heb...
Het is een Sharkoon 350W

Verwijderd

Topicstarter
Mr.B schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:13:
Ik lees niets over de processor. Heb je die niet vervangen? Anders heb je wellicht de kans dat deze samen met het moederbord naar de andere wereld is vertrokken. :P

Misschien verder wat info over je systeem (oude en nieuwe moederbord, processor etc etc).
Daar ben ik ook indd bang voor :( ik ben op het moment op werk dus kan ik gegevens niet doorgeven...Maar een processor gaat toch niet zo snel verrot? Tenminste dat heb ik gelezen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 12:31 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:22:
[...]

Daar ben ik ook indd bang voor :( ik ben op het moment op werk dus kan ik gegevens niet doorgeven...Maar een processor gaat toch niet zo snel verrot? Tenminste dat heb ik gelezen...
Ook dát heb ik wel eens meegemaakt, een vriend van mij had hetzelfde probleem en toen was er een pinnetje van zijn CPU afgebroken. Dus ook de CPU zou gebakken kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 12:34:
[...]

Ook dát heb ik wel eens meegemaakt, een vriend van mij had hetzelfde probleem en toen was er een pinnetje van zijn CPU afgebroken. Dus ook de CPU zou gebakken kunnen zijn.
Dus als mijn cpu gebakken is geeft mijn monitor geen signaal? :|

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:38:
[...]

Dus als mijn cpu gebakken is geeft mijn monitor geen signaal? :|
Ja, dat kan. Als je cpu niets doet, doet je pc ook niets. Als je pc niets doet kan je beeldscherm ook geen dingen weergeven :)

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:44:
[...]

Ja, dat kan. Als je cpu niets doet, doet je pc ook niets. Als je pc niets doet kan je beeldscherm ook geen dingen weergeven :)
Nou dan ga ik is kijken of dat de veroorzaker is ;)
Pagina: 1