Toon posts:

SCO unix is freezing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben bij een klant een server draaien met sco unix (gebruiken we overigs overal), wij hebben deze server verhuist en na deze verhuizing bevriest heel sco voor enkele minuten. Op dit moment kan je helemaal niks meer doen dus keyboard werkt niet niks werkt.

Is hier iemand die deze ervaring ook heeft gehad en is dat opgelost. De SAR hebben we al aangezet en konden niks raars vinden.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ook niets bijzonders in de logfiles te zien? Wat doen je pages (sar -R)?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Ik vraag me af of het freezed en daarna weer doorwerkt of dat het helemaal niet meer werkt?

Geen meldingen in je logfiles over falende hardware? Ik ben nogal AIX gericht en weet weinig van SCO maar AIX geeft bij ernstige zaken gewoon een melding/mailtje bijvoorbeeld. Ik heb een keer meegemaakt dat een HP-UX ook zomaar uitviel, hier bleek het cache geheugen niet meer lekker.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste rare wat te vinden is dat die naar 192.168 adressen aan het zoeken is terwijl ons netwerk compleet gesloten is en op 10.150 draait. We hebben alleen totaal geen idee waar dit vandaan komt

Verwijderd

Topicstarter
zomertje schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:54:
Ik vraag me af of het freezed en daarna weer doorwerkt of dat het helemaal niet meer werkt?

Geen meldingen in je logfiles over falende hardware? Ik ben nogal AIX gericht en weet weinig van SCO maar AIX geeft bij ernstige zaken gewoon een melding/mailtje bijvoorbeeld. Ik heb een keer meegemaakt dat een HP-UX ook zomaar uitviel, hier bleek het cache geheugen niet meer lekker.
Hardware zal het niet zijn. We hebben een host en een spare-host we gisteren al de machine's gewisseld maar dit heeft geen effect gehad want daarna is het nogmaals gebeurt.

Verwijderd

Kijk je netwerkconfiguratie eens na. /etc/hosts, ipcfg etc. Het lijkt er op dat de machine communicatie verwacht die er niet is.

Verwijderd

Topicstarter
/etc/hosts staan al onze werkstations van het systeem maar is allemaal in de 10.150 range. ipcfg is ook gewoon in orde. Het rare is namelijk dat voor de verhuizing alles normaal goed draaide en na de verhuizing hebben we dit ineens. Er is niks aan de configuratie gebeurt van de machine's.

Verwijderd

Als je van ip range gewisselt bent, loop je dan niet tegen dns issues op? Of andere issues, waarbij tijdens het booten een lookup gedaan wordt over het netwerk? Als je tijdens het booten nou eens een netwerk sniffer aan de machine hangt, zie je dan gekke dingen?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Weet je zeker dat die SCO bak niet freezet van woede, angst en ergernis als er ergens in de buurt een Linux bak aangezet wordt? ;)

Verwijderd

Topicstarter
we zijn niet van ip range gewisseld is hetzelfde gebleven. de machine is enkelt verhuistwe hebben al netwerkswitches vervangen toetsenborden kvm switches noem maar op zelfs van machine. Is inderdaad van de week wel een linux bak bij aangezet haha

Verwijderd

En ik maar denken dat SCO alleen maar patenten bezit, ze maken dus ook nog een OS ;).

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is inmiddels opgelost. We hebben de switch vervangen van een 3com unmanaged naar een hp procurve en dit probleem was opgelost. Er was inmiddels al het vermoeden gekomen dat de switch redelijk gaar geworden was. Maar ik vind het wel raar dat het uiteindelijk aan de switch lag.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Goed iig het antwoord nog even te horen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Ik heb eerder dit soort problemen gezien met 3com unmanaged switches. Hoewel ik er hier thuis geen enkel probleem mee heb, zijn het vooral de grotere netwerken waar die dingen het laten afweten.
Pagina: 1