Als newbie inzake torrents probeer ik te downloaden m.b.v. utorrent, maar dat lukt niet. Ik werk met Windows XP SP1 (SP2 niet geïnstalleerd; Windows Firewall disabled), ADSL2-verbinding (Skynet (België)) met upload-snelheid 256 Kbps en een modem-router Philips SNA6500-18. Ik heb de handleidingen van portforward.com en utorrent.com afgedrukt, doorgelezen en nauwgezet gevolgd. Ik heb een 'static IP address' aangemaakt en een poort (1 v.d. poorten door utorrent zelf aangegeven) geforward. Ik heb de poort getest zowel via de Network Wizard van utorrent zelf als via een specifieke website: de poort is wel degelijk open en op de juiste manier geforward. In de 'preferences' van utorrent staan 'Randomize port each time...', 'Enable UPnP port mapping' en 'Add utorrent to Windows Firewall...' disabled. De 'Global maximum upload rate' staat op 20, 'Alternate upload...' disabled en 'Global maximum download...' op 0. Ik heb de snelheid getest via dslreports.com en de 'connection type' (onder Network Wizard) op xx/192k gezet, omdat ik maar aan 202 Kbps kwam. Bij openen van het .torrent-bestand krijg ik wel een aanduiding van het aantal seeds/peers en staat de status op downloading, maar hij blijft op 0% staan en onderaan krijg ik een uitroepteken in een oranje driehoekje met de melding dat er fout in de 'network connection' is. Ik heb geprobeerd om te downloaden met telkens gewijzigde settings van mijn modem-router (Firewall disabled, DMZ met aanduiding van het 'static IP address', NAT disabled) maar telkens hetzelfde resultaat. Aangezien mijn ISP gebruikt maakt van een proxy (dit heb ik vastgesteld d.m.v. 'ipconfig /all' onder 'command.com' -> Default Gateway heeft hetzelfde IP address als de DNS servers), heb ik onder Preferences/Connection van utorrent ook geprobeerd om een proxy aan te duiden (verschillende types (Sock4/5, HTTP, HTTPS) geprobeerd met vermelding van de proxy-naam (proxy.skynet.be), de poort 8080 en 'Use proxy server for peer-to-peer connection' enabled (niet mogelijk bij HTTP). Het resultaat blijft altijd hetzelfde en de 'logger' van utorrent geeft geen enkele melding. En nu ben ik ten einde raad...
Verwijderd
ik heb exact het zelfde probleem, zodra ik mijn firewall uit doet (zonealarm) is het probleem weg.
heb vanalles geprobeerd om mijn firewall te configuren maar het probleem blijft.
mischien heb jij ook wel zonealarm ?
heb vanalles geprobeerd om mijn firewall te configuren maar het probleem blijft.
mischien heb jij ook wel zonealarm ?
@ikbenrichard
Nee, ik heb geen ZoneAlarm meer sedert ik mijn Philips modem-router heb. Daar zit namelijk een FireWall ingebouwd, waardoor een softwarematige FireWall niet nodig is (zou zelfs conflicten geven met de FireWall van de modem-router).
Toch bedankt voor de reactie
Nee, ik heb geen ZoneAlarm meer sedert ik mijn Philips modem-router heb. Daar zit namelijk een FireWall ingebouwd, waardoor een softwarematige FireWall niet nodig is (zou zelfs conflicten geven met de FireWall van de modem-router).
Toch bedankt voor de reactie