[2003] IIS logonscherm in IE7

Pagina: 1
Acties:

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19
Beste mensen.
Op een oudere Pc heb ik laatst IIS geinstalleerd. Was de eerste keer dat ik er mee ging knutselen en alles ging prima. Bij het openen van mijn localhost kreeg ik de introductiepagina te zien en ook een help pagina met een hele handleiding over ASP scripting.
Nu heb ik deze nieuwere PC opnieuw geinstalleerd, en ook IIS op gezet. Alles prima, behalve dat ik die handleiding niet kon gebruiken. Moest een besturingselement installeren. Een melding gaf aan dat ik op het veldje moest klikken om het te laten installeren, maar er gebeurde niks. Toen dacht ik, laat ik mijn IE6 eens upgraden naar IE7. Zo gezegt, zo gedaan, echter, als ik nu naar me localhost ga krijg ik een inlogscherm, en daar kom ik niet voorbij.
Ik heb via google al wat gevonden, maar niks heeft geholpen.
Aantal dingen die ik heb gedaan:

- (http://) localhost aan mijn trusted sites toegevoegd.
- Bij Internet options - security - Custom Level van Internet EN intranet heb ik vinkje gezet bij "automatic logon with current username and password.
- Vinkje weg gehaald bij Internet Options - Advanced - Enable Integrated Windows Authentication.

Ook heb ik in die IIS manager een andere gebruiker toegevoegd die toegang zou moeten hebben, bijvoorbeeld mijn Administrator account. Maar ook dan kom ik er niet in.

Heeft iemand nog een optie?

Alvast bedankt.

André

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 20:19

_Arthur

blub

Welke versies? Welke OS?

Staat de specifieke website binnen de IIS Manager op 'allow anonymous' connecties?

Wat voor meldingen krijg je in de logfile van de website?

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19
Ik heb IIS 5.1
OS = Win XP Prof met SP2.

De melding die ik krijg na het annuleren van het inlogscherm:
HTTP 401.2 - Geen machtiging: Aanmelden mislukt vanwege serverconfiguratie

De config heb ik nu zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.c-jochemsen.nl/iis.jpg

Volgens de informatie over het anonymous access zou deze gebruiker gewoon toegang moeten krijgen.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 20:19

_Arthur

blub

Controleer eens wat de rechten zijn voor de gebruiker "IUSR_Zolder" op de homedirectory map.

Kennelijk een rechten probleem op je filesysteem.