Toon posts:

[ftp en certificaten] Kan niet meer uploaden naar mijn site

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem op mijn laptop. Ik kan niet meer uploaden naar mijn ftp-server. Hij geeft dan aan dat ik geen upload-rechten heb. Dit is echter onzin, want als ik op mijn vaste computer met precies hetzelfde programma (Filezilla) inlog, dan werkt alles gewoon zoals het hoort: uploaden, downloaden, geen gezeik.

Ik heb een tijdje geleden webdisk van XS4all uitgeprobeert, en dat werkte wel goed. Echter, iedere keer als ik via de verkenner een map wil openen moet ik een certificaat selecteren. Het venster is leeg, en als ik op OK druk, kom ik in de map, en kan ik doen wat ik wil. Dat is dus irritant. Webdisk gedeïnstalleerd, en weer terug naar ftp via filezilla. Maar nu heb ik daar dus ineens geen schrijfrechten meer.

Het ligt volgens mij aan die certificaten, en om de een of andere reden mag ik nu niet meer vanaf mijn laptop gebruik maken van mijn ftp ruimte. Da's extra irritant omdat ik sinds kort een website wil hosten, en ik kan met mijn laptop gewoon niets doen, omdat die toegang geblokkeerd staat.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, en hoe ik het kan oplossen?

Ik werk op een Lenovo T43p, WinXP sp2. Het heeft altijd gewerkt, nu ineens niet meer...

Verwijderd

Topicstarter
Boink!

In die ruime week niemand die een idee heeft?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:21

lier

MikroTik nerd

Kan je eens kunnen kijken of je via een telnet sessie wel alles op de ftp server kan doen (uploaden/downloaden) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hoe staan de rechten ingesteld in je ftp omgeving?
probeer anders een nieuw account met alle rechten aan te maken en probeer het daarmee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rechten op die server, het is mijn hosting-pakket. Thuis kan ik met dezelfde client op hetzelfde account in dezelfde directory doen wat ik leuk vind. Mijn laptop weigert echter. Dus de rechten staan wat dat betreft goed op de server. Ik heb ook het idee dat het niet aan die server ligt, juist omdat ik er met mijn andere computer alles op kan doen. Enkel en alleen op mijn laptop werkt het niet. En aangezien ik via de verkenner al problemen had met die certificaten, denk ik dat het hem daarin zit. Zit windows in de weg?

Ik heb met het ftp-commando die server benaderd via uitvoeren, en daarbij krijg ik dezelfde melding: 550 access denied.

Via telnet lukt het niet om te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ook ontdekt dat ik bijvoorbeeld de rechten op de bestanden wel kan veranderen. Read, write, execute, ik kan het aanpassen naar hartelust. Maar hoe ik die ook instel, ik mag niets uploaden of overschrijven. Leuk, dit soort raadsels :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nog even verder zitten experimenteren. In de filezilla client ben ik volgens de kolom owner inderdaad de owner. De rechten van de bestanden staan voor de owner op read/write/execute aan. Ik mag downloaden, rechten veranderen, maar niet renamen, deleten en schrijven. Dat is niet iets wat ik volgens de rechten niet zou mogen; ik mag normaal alles. Het vreemde is helemaal, zoals ik al een aantal maal geschreven heb, dat via een nadere computer via dezelfde verbinding alles mogelijk is. Het zit dus echt ergens op mijn laptop.

Ik heb ook gelezen dat je een firewall kunt hebben die ftp-schrijven niet toestaat. Hier draait zo'n ISA firewall client, die volgens mij met een microsoft-achtige server verbindt. Als ik die met msconfig uit mijn systeem wip, kan ik gewoon internetten e.d, maar dat ftp-probleem is er nog altijd.

Heb ook gespeeld met passive/active, maar dat helpt niets (werkt overigens allebij).

Ik zal eens proberen of ik een ander account kan maken, want anders weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1