Ik ben met een script bezig wat info uit de AD haalt. Ik gebruik hiervoor een PHP class adLDAP. Heel handig alleen een functie binnen de class krijg ik niet aan de praat. Dat is de functie die kijkt of een user in een bepaalde groep zit in de AD.
Er zijn meer mensen met dat probleem dus ik wil daar een andere oplossing voor bedenken. Nu heb ik een idee maar wil graag eens horen of dit een goede oplossing is of dat er misschien betere ideeen zijn.
Mijn idee is dit:
Dit werkt op zich prima, maar het ziet er vrij 'ranzig' uit. Misschien is het ook best een goede oplossing maar misschien heeft er iemand een beter idee?
Er zijn meer mensen met dat probleem dus ik wil daar een andere oplossing voor bedenken. Nu heb ik een idee maar wil graag eens horen of dit een goede oplossing is of dat er misschien betere ideeen zijn.
Mijn idee is dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| include ('adLDAP.php'); $ldap=new adLDAP(); $result=$ldap->user_info('jantjebeton', $fields=array('memberof')); //haal userinfo op en dan alleen waar de user lid van is qua groepen print_r($result); // zit de groep Authorisation - Groep 001 er tussen if (in_array("CN=Authorisation - Groep 001 ,OU=Authorisation,OU=Groepen,OU=GGX,OU=_Organisatie,DC=ggx,DC=local", $result[0]['memberof'])) { echo "YEP"; } |
Dit werkt op zich prima, maar het ziet er vrij 'ranzig' uit. Misschien is het ook best een goede oplossing maar misschien heeft er iemand een beter idee?