Toon posts:

Soms geen internet heel vaag probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nogal een vreemd probleem, ik heb een week geleden nieuwe hardware in 'n kast gestopt. Met deze hardware (onboard LAN) verkrijgt mijn vernieuwde computer soms geen internet meer. De oude computer daarentegen doet het proma en heeft altijd internet gehad. Helemaal niets doet het geen internet explorer, mozilla firefox, torrent programma's etc.
Het lampje op de router brand wel en geeft dus aan dat hij enige verbionding heeft met de computer en dat de kapot nog intact is.
Het enige wat lijkt te helpen is de computer opstarten, heeft deze geen internet dan sluit je hem af en haalt de knop op de voeding om, trekt de stekker eruit en vervolgens weer erin. Als je de schakelaar dan weer overhaalt en de computer opstart heeft deze wel internet. (ik kom er niet meer uit).

Computer specs. :

- Asus P5N-E SLI moederbord
- Intel Core 2 Duo E6320 1.86Ghz 4MB
- Asus EN7300GE grafische kaart
- Buffalo 1024Mb RAM DDR-2
- Coolermaster 350 Watt Voeding

Alvast bedankt.

(ik heb meerdere topics doorgezocht maar geen van alle had precies het zelfde probleem, de dingen zoals router aan en uit hebben voor mij niet gewerkt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 08:56 ]

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb je de laatste nieuwe drivers van je MB al eens geprobeerd?

Welk OS draai je trouwens?

[ Voor 19% gewijzigd door Blacksnak op 12-07-2007 08:58 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 14:39
Als het inet niet meer gaat, moet je de volgende dingen eens doen:
- je ip checken
- kijken of je router nog bereikbaar is vanaf die pc
- pingen op een domein, als dat niet gaat, op het ip adres van dat domein

En draai je antivirus of firewall proggies? If so, uitschakelen als het probleem zich voordoet en kijken of dat helpt

[ Voor 22% gewijzigd door DaRKie op 12-07-2007 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem draait op Windows XP professional + update, pingen doet ie niet en ik kan de router ook niet in en het IP als ik geen internet heb is 169.x.x.x
Anti-Virus software en firewall staan uit

De enigste MB update die er is, is een BIOS 4010 update. Helaas geen driver software dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 10:17 ]

• DaRKie
169 is een default adres dat windows geeft als hij geen dhcp lease kan krijgen.

Moet je eens ipconfig /renew doen en kijken of je een nieuw ip krijgt.
Anders probeer je eens via een static ip.

Verwijderd

Topicstarter
DaRKie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:25:
169 is een default adres dat windows geeft als hij geen dhcp lease kan krijgen.

Moet je eens ipconfig /renew doen en kijken of je een nieuw ip krijgt.
Anders probeer je eens via een static ip.
Ik heb static IP geprobeerd, in ipconfig/all geeft hij dan het static IP weer maar van internet is vervolgens nog steeds geen sprake.

/renew heeft in dit geval ook geen resultaat.

Wat mij opvalt, was dat als ik de computer afsluit zonder internet en de voedingsstekker (na het afsluiten) eruit haal en die er vervolgens weer in doe en de computer aanzette dat ik dan wel internet heb. Hoewel de computer afluiten en weer opstart, zonder als tussen stap de stekker eruitt halen, geen zin heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 10:35 ]

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik herken het probleem, bij mij was de onboard netwerkkaart rot (sis900) en heb een los ethernetkaartje geplaatst. en het probleem was opgelost.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• DaRKie
2bmws schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:33:
Ik herken het probleem, bij mij was de onboard netwerkkaart rot (sis900) en heb een los ethernetkaartje geplaatst. en het probleem was opgelost.
Indd, als je lan chip een sis900 is, zou ik ook een aparte netwerkkaart kopen.

Wat je nog wel kunt proberen als je die chip hebt, is het MAC adres zelf in te stellen via het aparatenbeheer in windows (vul je wat random hex code in, wel eventueel je router aanpassen als je daar MAC filters ingesteld hebt)

Verwijderd

Topicstarter
De onboard LAN :

- Chipset: Marvell 88E1116
- LAN transfer : 10/100/1000 Mbps

Ik heb nu voor de grap gewoon eens SP1 geinstalleerd, en nu maar eventjes afwachten en kijken hoe die het zo doet.

Als dit niet lukt probeer ik het met MAC adressen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 11:49 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-03 19:41
DaRKie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:06:
Wat je nog wel kunt proberen als je die chip hebt, is het MAC adres zelf in te stellen via het aparatenbeheer in windows (vul je wat random hex code in, wel eventueel je router aanpassen als je daar MAC filters ingesteld hebt)
Waarom zou je een al ingesteld MAC adres willen veranderen en zelf willen instellen?
Ik zie niet in hoe dat zijn probleem zou moeten verhelpen

Wel heb ik zelf al eens problemen gehad onder Linux met instabiele netwerk drivers van onboard LANs. Nieuwere versie van de drivers (in dit geval kernel) hielp. Dat was echt een hele wazige situatie... Ik had een fysieke link, maar kreeg geen verkeer over de netwerk interface....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DaRKie
GarBaGe schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:56:
[...]
Waarom zou je een al ingesteld MAC adres willen veranderen en zelf willen instellen?
Ik zie niet in hoe dat zijn probleem zou moeten verhelpen
Omdat de sis90 een rommel chip is. Als je pech hebt, slaagt deze er niet in om een mac adres terug te geven, bij ipconfig /all geeft hij dan bv 00-00-00-00-00-00. En dat kan allerlei problemen veroorzaken waarond bv geen dhcp lease krijgen.

Het irritante is dat de chip even werkt en dan pas dit probleem heeft.

Misschien zie je nu in waarom ik dit sugereerde? :)

Maar de TS heeft precies geen sis900 dus zal het waarschijnlijk niet dit probleem zijn.

TS: als je dit probleem terug hebt, moet je eens ipconfig /all doen en dit posten

[ Voor 12% gewijzigd door DaRKie op 12-07-2007 12:17 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 08:54:
Het enige wat lijkt te helpen is de computer opstarten, heeft deze geen internet dan sluit je hem af en haalt de knop op de voeding om, trekt de stekker eruit en vervolgens weer erin. Als je de schakelaar dan weer overhaalt en de computer opstart heeft deze wel internet. (ik kom er niet meer uit).
Moederbord maakt geen contact met de case? (afstandbusjes)
Al een PCI lan kaartje geprobeert?

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
TS, als je de oplossing hebt graag even posten, dan heeft een ander er misschien ook nog iets aan.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde probleem met deze verschillen:
- ik moet de pc gewoon opnieuw opstarten
- mobo is een asus P5AD2-E
- netwerkkaart is onboard Marvell Yukon 88E8053
- ik draai windows vista buisness

ik heb het probleem ook nog maar tijdelijk, met xp nooit gehad en in het begin bij vista ook niet. Is pas slechts de laatste weken.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:12
Ik had ook een soortgelijk probleem:

Laptop: Dell D810 WinXP SP2 ENG

Het probleem was zowel draadloos als bedraad. Het vreemde was dat ik thuis nooit last van iets had, maar bij mijn ouders het internet regelmatig stokte, het duurde dan 1 minuut of langer voordat requests weer werden afgehandeld. Ook plaatjes laden deed ie spaarzaam. Nu heeft mijn pa exact dezelfde laptop, die ondervind geen problemen, ook de thuis pc heeft het probleem niet.

Op verschillende accesspoint geprobeerd (hetzelfde netwerk, 3 accesspoints), probleem bleef bestaan.

Het bleek dat de verbinding steeds wegviel, geen connectie. Ik kon echter wel bij de router via zijn ip adres (wtf??), zelfs als het de draadloze verbinding een kruisje toonde in windows.

Ik heb op dit moment zowel mijn lan als wan een vast ip gegeven in de router. Het hele probleem leek verholpen te zijn. totdat... opeens deed ie het toch weer, het haperen. Ik heb nu de firewall in de experiabox van high naar medium gezet, en het werkt!!! al een aantal weken nooit meer dat probleem gehad. Ik kan het niet uitleggen (waarom doet mijn pa's pc het dan wel??). Maar misschien heb je wat aan mijn verhaal.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas nog geen oplossing gevonden, ik ben verschillende tests en mogelijke oplossingen aan het proberen. Tot nu toe heeft de extra LAN kaart geen effect gehad. Ook een formatatie had weinig zin, het laatste wat ik nu nog wil proberen is de afstandsbuisjes van de computerkast controleren en eventueel vervangen.
Lukt dit niet, ben ik van plan het moederbord in te ruilen en vervolgens kijken of met het nieuwe mobo wel een stabiele internet connectie valt te leggen.

Verwijderd

bij mij is het nu toch al een tijdje geleden.
ik heb zo wat zitte prutsen in de netwerkverbinding en de kabel is wa verstoken. Ik heb 2 onboard netwerkkaarten, of 1 die gewoon gesplitst is.
Ik heb 1 van de 2 en de wireless nu gedisabled en nog geen last gehad van uitvallend internet tot hiertoe.

Wat natuurlijk niet wil zegge dat het opgelost is, maar dervoor was het meermaals per dag dus er is hoop.

Verwijderd

Mr. Stan, ik heb hetzelfde moederbord en sinds kort ook hetzelfde probleem.

Moederbord gekocht in februari en nu begin Juli voor de eerste keer geen netwerk.
Ik had de stekker van mijn pc uitgetrokken tijdens onze vakantie.
Na 10 dagen stekker terug in en geen netwerk.
Van alles en nog wat geprobeerd en op een gegeven moment terug netwerk doch eerlijk gezegd geen idee wat tot de oplossing heeft geleid.

Nu een 10-tal dagen later heeft de pc weer een minuutje of 10 zonder spanning gestaan en opnieuw geen netwerk nadien. Niets hielp.

Dan jouw berichtje hier gelezen en hetzelfde gedaan.
Stekker eruit en nadien alles ok.

Dus bug in moederbord zeker ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk persoonlijk dat het net als de sis900 chipset gewoon een slechte onboard LAN chipset is. Ik heb reeds een nieuwe LAN-kaart gekocht. Alles werkt nu perfect geen enkel netwerk probleem gehad, naar mijn idee is de LAN-kaart nog stabieler ook :)

Badankt allemaal voor jullie posts, Stan
Pagina: 1