kan geen 720p selecteren in half-life 2

Pagina: 1
Acties:

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik probeerde op mijn lcd-tv even half life te spelen in 720p.

het gekke is dat als ik mijn gewone monitor als primary heb staan, dan kan ik alle denkbare resoluties selecteren. (maar verschijnt het beeld uiteraard op mijn monitor, en niet op de tv)

Dan schakel ik over naar de tv als primary (via catalyst), die braaf de desktop resolutie van 1280*720 weergeeft. (de telvisie geeft ook aan dat het 720p is) Als ik half life start is opeens de optie om 1280*720 te selecteren weg en kan ik maximaal 848*480 selecteren. dit gebeurde ook toen ik een tech demo van ati probeerde te draaien op de tv.

video's en desktop kan hij dus prima op 720p weergeven, maar bij 3d lijkt opeens 480p het maximaal haalbare.

waarom zou 720p wel mogelijk zijn op mijn monitor, maar niet op mijn tv?

videokaart=radeon 9600xt
tv=philips 42pf7621 (native 1368*768)
os=windows 2000

meest recente catalyst drivers zijn geïnstalleerd. De tv is via de dvi uitgang op de hdmi ingang van de tv aangesloten.

Ik heb wel geprobeerd te zoeken, maar kon geen zoektermen vinden waarmee ik iets anders kreeg dan specificaties van tv's en monitoren

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 18:15
Nou heb ik al jaren geen Ati kaart meer maar staat je tv wel ingesteld op HDTV in de drivers? Als die mogelijkheid er tenminste inzit bij de Catalyst drivers, dat weet ik dus niet.

• pianoman
ja, je hebt onder ander de mogelijkheid force hdtv. Hij staat in desktop mode op 1280*720 op 60 Hz.

• pianoman
Ik heb ook even de omega drivers en ouder ati drivers geprobeerd, zelfde resultaat.

Ook als ik mijn gewone monitor als primary gebruik en de tv in cloon modus kan ik alleen kiezen voor 640*480 of 848*480, terwijl windows "weet" dat de tv tot 1920*1080 accepteert, en ik zonder de tv aangesloten ook gewoon hoge resoluties kan selecteren in Half life (of andere 3d omgevingen).

Dus zodra ik van een 2d naar 3d applicatie ga denkt windows. of het spel dat mijn tv niet meer dan 480 beeldlijnen aankan. heeft iemand enig idee waar dit door komt?

• pianoman
Ik bedacht laatst om maar heel simpel een andere monitordriver te selecteren maar dat lukte niet.

Is er niet ergens een ini-bestandje, of een plek in de registry waar dit is vastgelegd?

Verwijderd

Geen idee, maar gebruik je misschien een utility als PowerStrip? Misschien gooit die roet in het eten?
Pagina: 1