Hallo,
Een tweetal weken geleden heb ik me een macbook pro aangeschaft en onmiddellijk gemerkt dat ik niet online kon met mijn philips sna6500, de windows computers (zoals deze) geraken probleemloos online.
Ik heb toen de volgende stappen ondernomen:
Dit forum is eigenlijk mijn laatste hoop, al heb ik via de searchfunctie al enkele threads kunnen vinden van mensen met hetzelfde probleem die geen oplossing kregen.
Een tweetal weken geleden heb ik me een macbook pro aangeschaft en onmiddellijk gemerkt dat ik niet online kon met mijn philips sna6500, de windows computers (zoals deze) geraken probleemloos online.
Ik heb toen de volgende stappen ondernomen:
- De WEP-Code ingevoerd in alle mogelijke formaten. Ook met een $-teken ervoor, tussen aanhalingstekens en met 0x.
- De WEP-Code aangepast naar het veiligere WPA-Persoonlijk (en naar geen beveiliging)
- De Firmware proberen up te graden. (Bij Belgacom had ik al de laatste, die van Philips kan ik niet installeren omdat de Belgacom firmware dat niet toelaat.)
- De philips klantenservice gemaild, waarop ik de reactie kreeg dat ik maar naar Belgacom moest mailen omdat zij geen support leveren voor custom firmwares.
- De belgacom klantenservice gemaild die zeiden dat ik maar op google moest zoeken omdat ze uit mijn mail concludeerden dat mijn windows pc's wel op internet konden en het dus niet aan hun lag.
- De firewall van de router uitgeschakeld, dit had het meeste effect, ik kon 3 à 4 dagen probleemloos op internet, maar toen liep het weer fout.
- De router gereset (zowel hardwarematig als softwarematig) dit laat me toe om maximaal 1 dag online te kunnen, maar vaak is het eerder 5 minuten tot een halfuur.
- Het Channel verplaatst tussen 1 en 13.
- De gemengde b&g frequentie omgezet naar zowel b als naar g single.
- Op talloze fora en op google zitten zoeken naar oplossingen en in de apple store gevraagd. Bij allebei kreeg ik te horen dat er veel problemen zijn tussen apple en philips routers.
Dit forum is eigenlijk mijn laatste hoop, al heb ik via de searchfunctie al enkele threads kunnen vinden van mensen met hetzelfde probleem die geen oplossing kregen.