Partitioneren van de harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,

Ik wil over een tijdje overstappen naar een Raptor 10.000 rpm schijfje.
Maar ik vroeg mij af wat de beste indeling is voor game performance.

Moet ik het besturingssysteem en de games op 1 schijf doen, of alleen een aparte schijf voor de games?

Of iets anders? Ik heb zelf geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door XlinKk op 12-07-2007 00:56 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:17
Ik heb zelf windows en apz op me raptor 74GB. Nergens problemen en tis lekker snel. Gewoon een enkele C-partitie van dat ding maken en na een tijdje goed defraggen :)

• XlinKk
Cubefanatic schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:02:
Ik heb zelf windows en apz op me raptor 74GB. Nergens problemen en tis lekker snel. Gewoon een enkele C-partitie van dat ding maken en na een tijdje goed defraggen :)
Owkee, OS,Apz en Games op 1 schijf. En een eventuele opslag schijf. Zo iets?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26
Ik zou dan juist eerder het OS en de games/apps gescheiden houden? Het OS wordt vaak aangesproken, als je dan een spel speelt worden dan dus 2 verschillende partities aangesproken, en dat is toch sneller?

correct me if I'm wrong, though

• XlinKk
FreddyFish schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:28:
Ik zou dan juist eerder het OS en de games/apps gescheiden houden? Het OS wordt vaak aangesproken, als je dan een spel speelt worden dan dus 2 verschillende partities aangesproken, en dat is toch sneller?

correct me if I'm wrong, though
Ik denk dat de Apz en de games wel samen kunnen. En de OS op een ander bijvoorbeeld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak. Voor hardwarevragen over Opslagmedia & I/O Controllers kun je in dat subforum terecht, maar je stelt hier een softwarevraag (hoe kom je erbij het in Overige Hardware te posten :? ).

Wat betreft de "juiste" partitionering, dat hangt volledig af van welke OS(sen) je draait en wat je ermee doet. Je meldt niets over welk OS je draait, dus kan ik dit topic niet eens naar juiste subforum overzetten...

Daarnaast verwachten we waar dan ook op GoT voldoende eigen inzet. Nergens in je topicstart blijkt dat je zelf al op zoek gegaan bent naar oplossingen, suggesties en ervaringen. Begin daar eens mee :o

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 12-07-2007 10:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.