Toon posts:

Geen beeld bij TV op PC via HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt me!

Ik heb een Medion PC met NVIDIA GFORCE 7650 GS videokaart.
Deze kaart heeft een HDMI uitgang en deze heb ik aangesloten op mijn Panasonic Plasmascherm, die ook een HDMI ingang heeft.

Krijg nu dus beeld tijdens het opstarten, totdat Windows Vista begint. Het balkje dat bij het opstarten van Vista laad zie ik nog, maar daarna gaat mijn TV op zwart. Dat is het moment dat het Vista logo in beeld komt en het bureaublad geladen wordt...

Ik heb al de nieuwste driver van NVIDIA geinstalleerd, maar dat helpt ook niets. Blijft zwart.

wie oh wie kan mij hierbij helpen?!!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Resolutie van je bureaublad misschien te laag/hoog voor je plasmascherm?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen beeld via NVIDIA Control Panel.
Ik kan nu hetzelfde weergeven op mijn TV als op mijn PC, alleen laat hij nu niet alles zien op de TV.
Ik heb een resolutie voor de PC van 1440 bij 900 en kan dan niet meer apart de TV instellen...

Ik mis aan alle kanten stukken beeld op de TV, omdat hij 790 pakt. Hoe kan ik dit veranderen??

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt voor het 2e beeldscherm gewoon een aparte resolutie instelling. Probeer eens wat in het Nvidia control centre zou ik zeggen. :)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Zit er op je tv niet een knoppie voor beeldformaat: 4:3, 14:9, 16:9, Zoom, Wide etc etc... druk ze allemaal eens in en kijk welke de beste is.

Anders zou je terug moeten naar 790 op je bureaublad, als je tv niet meer dan 790 pakt lijkt mij dat het maximale.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Probeer eens met Powerstrip 1280 *720 instellen. Dat zou moeten werken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Philflow schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:44:
Probeer eens met Powerstrip 1280 *720 instellen. Dat zou moeten werken.
Hij heeft een plasma, vele plasma's zitten vast aan maximaal 1024x768.
Maar dat het een resolutieprobleem is staat buiten kijf in ieder geval.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:45:
[...]
Hij heeft een plasma, vele plasma's zitten vast aan maximaal 1024x768.
Nee, via HDMi wordt juist alleen 720p ondersteunt. 1280*720 dus.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Philflow schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Nee, via HDMi wordt juist alleen 720p ondersteunt. 1280*720 dus.
Ah, wist ik niet (heb op mn LCD de PC via VGA aangesloten :) ). In dat geval ben ik het volledig met je post eens :>

/Maar, ik heb bijv. zelf een DVD speler via HDMI aangesloten op mn TV. Dit kán wel 720p uitsturen, maar die staat wél gewoon op 576p.

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 12-07-2007 17:08 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem!! Ik heb mijn philips tv aangesloten op mijn computer met een geforce 7600 GT kaart. Als ik nu de computer opstart dan zie ik nog wel het opstartscherm op mijn tv, totdat hij bij het windowschermpje van laden komt, dan slaatie uit en staat er "geen signaal"

Ik heb de resolutie al aangepast,e geen effect Ik maak gebriuk van een normale monitorkabel plus aan de uiteinde 2 van die omvormstukjes om het geheel goed te laten passen. Heb jij het al weten op te lossen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 00:18:
Je kunt voor het 2e beeldscherm gewoon een aparte resolutie instelling. Probeer eens wat in het Nvidia control centre zou ik zeggen. :)
Als 'ie op clone staat kun je maar één resolutie instellen voor beide uitgangen. Denk dat als de TS zijn Panasonic scherm als Primary instelt en vervolgens op 1280x720 't wel gaat werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:29:
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem!! Ik heb mijn philips tv aangesloten op mijn computer met een geforce 7600 GT kaart. Als ik nu de computer opstart dan zie ik nog wel het opstartscherm op mijn tv, totdat hij bij het windowschermpje van laden komt, dan slaatie uit en staat er "geen signaal"

Ik heb de resolutie al aangepast,e geen effect Ik maak gebriuk van een normale monitorkabel plus aan de uiteinde 2 van die omvormstukjes om het geheel goed te laten passen. Heb jij het al weten op te lossen?
Wat bedoel je precies met die omvormstukjes ? Want als je een normale monitorkabel gebruikt heb je geen omvorming nodig, maar kun je gewoon van videokaart vga-uit naar vga-in op de tv.
Pagina: 1