Slijptol lucht uit pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-03 06:03
Ik had mijn pc even uit de kast gehaald (om even m'n microfoontje aan te sluiten). Toen ik toen mijn pc weer opstarte rook ik iets raars, de geur van als je met een slijptol een stalen plaat gaat bewerken. Of iets in die richting....

Ik ging dus even snel naar alle temps kijken, normaal.. Mijn fan blaaste dat luchtje heerlijk naar buiten, ook mijn voeding verspreide de lucht. Maar de lucht komt niet ver, als die in mijn kast staat betekend niet dat me hele kamer er naar stinkt, was toevallig dat ik er bij mijn neus boven hing!

Nu is de vraag, dit is misschien al de hele tijd zo dat ik de pc heb, of het is een slecht teken dat er iets op doorbranden staat?

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 15:18
Check ook je videokaart fan even. Er zijn een aantal videokaart-series (vooral van het merk Sapphire) waar de fannetjes niet goed geolied zijn, en dus stil komen te liggen en de core laten doorbranden.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Misschien een aanlopende fan in je voeding ofzo? Ik zou toch wel proberen uit te zoeken waar het vandaan komt, want het hoort zeker niet. En als de fans van je voeding uitvallen wordt die echt enorm warm, wat zelfs schade aan je PC kan opleveren (heeft mij een keer mijn moederbord gekost).

• ikzagjewel
Alle fan draaien goed, op mijn GPU een mooie zalman VF700, mijn voeding is een Zalman met een nette stille fan die zachtjes draait...

Maar lijkt me niet een voeding probleem,, want mijn andere fan zit onder de voeding en daar ruik ik het het meest (draait ook veel harder dan me voeding). Dus lijkt me eerder iets uit de pc zelf en niet zo hoog als de voeding

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 14:51
@ Frash, dan heb je ook beeld problemen.. ik kan het weten :o }:O

welk merk is je behuizing? Ik weet namelijk dat sweex en qtec vaak zelf zon geur aan de kast hebben hangen...

waar je ook even naar kan kijken is of je nergens (kort) sluiting maakt of hebt gehad

edit:

"draait ook veel harder dan me voeding"

Olie die fan is? kan best dat die randjes elkaar regelmatig raken en dat dat je probleem is...

[ Voor 21% gewijzigd door Mopperman op 11-07-2007 23:05 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat kan zijn is dat er wat elcos zijn opengebarsten, dat heeft ook een zeer aparte geur (en je krijgt er zo heerlijk hoofdpijn van op den duur). Kijk eens of dat niet het geval is.

• ikzagjewel
Terw_Dan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:03:
Wat kan zijn is dat er wat elcos zijn opengebarsten, dat heeft ook een zeer aparte geur (en je krijgt er zo heerlijk hoofdpijn van op den duur). Kijk eens of dat niet het geval is.
Elcos? En ddat is? :?

• Mopperman

• ikzagjewel
En hoe kan ik zien of die zijn open gebarst? Trouwens de geur word sterker, het ruikt nu in me hele kamer!!!! :o

Dus ik post morgen weer, ga morgen kijken (moet eerst werken) en zal dan even op andere pc (voor veiligheid :9 ) weer posten.....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ikzagjewel schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:07:
[...]

En hoe kan ik zien of die zijn open gebarst? Trouwens de geur word sterker, het ruikt nu in me hele kamer!!!! :o

Dus ik post morgen weer, ga morgen kijken (moet eerst werken) en zal dan even op andere pc (voor veiligheid :9 ) weer posten.....
Als ze opengebarsten zijnd an zie je duidelijk oranje/bruine prut erop zitten en zie je dat de bovenkant open is.
Afbeeldingslocatie: http://www.ambrozy.us/misc/badcaps3.jpg
Als ze bol staan zie je aan de bovenkant dat ze niet meer plat zijn, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.badcaps.net/images/caps/kt7/image004.png In deze staat kunnen ze al gaan stinken.

Wat voor moederbordje heb je precies?

[ Voor 22% gewijzigd door TERW_DAN op 11-07-2007 23:13 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
maar dan zou hij toch ook niet lekker meer werken, als er elcos dood zijn ?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Heb ik ook ooit gehad. Toen was het echt wel m'n voeding. Had er verder geen problemen mee, werkte nog perfect maar voor de veiligheid toch maar andere gestoken.

Haal anders je voeding even uit je pc en ruik er dan eens grondig aan (weet het, klinkt vreemd :) ). Als het uit voeding komt, ruikt je het heel goed dan.

(heeft trouwens je voeding ook geen 2de fan die in de kast blaast waarna die luchtstroom wordt opgepikt door je casefan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

darkpluisje schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:13:
maar dan zou hij toch ook niet lekker meer werken, als er elcos dood zijn ?
Nou, dat kan wel, pcs kunnen door blijven gaan terwijl de elcos half bol staan, niet iedere elco is even belangrijk in een systeem. Dit betekent over het algemeen niet dat ze het lang vol houden, maar je kunt nog wel even zonder problemen werken met zo'n pc, de vraag is alleen hoe lang dat gaat duren.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik me ook nog voor kan stellen, is dat door het schuiven van de kast een berg stof overal in en op is gevallen en dat er dat nu even heerlijk uitgeblazen wordt of in aanraking met warmere delen een onaangename geur veroorzaakt. De stof uit je pc en zeker in de buurt van warmere delen van je computer ruikt op den duur ook niet zo lekker meer.

Gewoon even openschroeven en daarna proberen te bepalen waar de stank vandaan komt....

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
En weet je zeker dat je niet daadwerkelijk een slijptop in je pc hebt hangen?
Mischien vergeten eruit te halen tijdens de verbouwing ofzo?

Haha Sorry, moest dit grapje even maken. >:)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb dit 1x eerder meegemaakt bij een pc waar uv buizen in zaten, daarvan was een transformer aan het smelten! :D

• ikzagjewel
Ik heb even alle elco's nagekeken, ze glommen nog allemaal en er was er geen één kapot. Ik heb een Asus A8N-sli mobo.

Ik heb nu net de pc opgestart, ik heb dus vanaf gisteravond tot nu het stroom eraf gehad (had even stekker uit stroomnet gehaald, waarom weet ik niet :+ ). Maar ik ging dus nu even en de kast ruiken rook al een luchtje net zoals gister. Nu heb ik me pc weer aangezet en begin de geur niet echt sterker te ruiken, sterker nog, ik ruik hem haast niet!

Raar, maar vooral omdat in één keer de lucht zich heel erg ging verspreiden door de kamer heen en het erg stonk, en ik nu nergens meer last van heb!! Zal dus toch wel wat fout zijn lijkt me

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien wat verbrand stof :)
Trouwens, het meervoud van elco is elco's. Het komt van elektrolytische condensator, een bepaald type condensator (= component om lading op te slaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 12-07-2007 17:58 ]

Nederlander in België

• ikzagjewel
Ja hoop ik dan maar, maar in ieder geval gene rare luchtjes en systeem draait stabiel! Dus ik ga weer gewoon verder

Verwijderd

had ik ook eventjes last van, maar dat was maar heel even en toen was de lucht weer weg

Verwijderd

als je pc dan straks nog een keer kapot gaat dan weet je ook waar de geur vandaan kwam :)

• Mopperman
heb het zelf gehad bij nieuwe tagan voeding.. was de verf die "warm" werd...

Pagina: 1