Toon posts:

Probleem met hosts-file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een grote upgrade aan een website is een testomgeving opgezet. Om de nieuwe omgeving goed te bereiken heb ik mijn hosts file aangepast, door de volgende regel toe te voegen:

code:
1
194.x.x.x   domein.nl

Als ik ping naar domein.nl krijg ik keurig ip 194.x.x.x, maar als ik er met mijn browser naar toe wil krijg ik de oude omgeving te zien. Het aparte is dat het vanaf een andere verbinding (werk) wel lukt.

In mijn hosts file heb ik nog een ander IP op dezelfde manier gefixt:

code:
1
192.168.1.x anderdomein.nl

en dat werkt wel gewoon. Er is kennelijk iets wat mijn hosts file overruled, maar wat?. Of kan mij internetprovider (Orange) er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Heb je je browser en alle instanties ervan afgesloten en het dan nog eens geprobeerd? Browsers gaan natuurlijk niet voor elke request DNS lookups doen, die cachen dat zelf ook.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 14:57
@Chaetah: als je een entry in je hosts file maakt, dan zal de DNS niet geraadpleegd worden. Daarnaast heeft het afsluiten van je browsers geen effect op de DNS cache van je PC. Als je die wilt opschonen zul je van een command-prompt een ipconfig /flushdns moeten doen.

@elguapo: Op de plek waar je de nieuwe site probeert te benaderen heb je neem ik aan geen proxy-server ingevuld in je web browser? Verder ben ik het met Chaetah eens dat je misschien even een goeie refresh moet doen van je browser (anders kan hij wel de link naar de oude site "onthouden").

Overigens moet je in je hosts file over het algemeen geen domein namen opnemen, maar computernamen. Misschien probeert je browser wel een resolv te doen van www.domein.nl ipv domein.nl (en als je geen www.domein.nl in je hostfile hebt staan, dan pakt hij alsnog die van de DNS en dus je productie site).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels opgelost. www.domein.nl deed de truc :X

Ik heb m'n PC zelfs opnieuw opgestart en modem en router gereset. Nouja, ik ga even iemand mailen, subject http://no-www.org/