Compaq presario upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Ik heb een Compaq Presario SR1270NL, met een P4 op 3,20 GHz. Nu wil ik graag weten hoe ik deze computer in de nabije toekomst kan upgraden naar bijvoorbeeld een dualcore systeem. De socket is overigens 540.
Kan ik een snellere cpu op het moederbord plaatsen?
Of is het beter om het moederbord, CPU en geheugen te vervangen?

Zijn er specifieke problemen die ik kan verwachten omdat ik een Compaq heb? Of werkt dit net als bij een 'kloon' pc.

Bedankt voor je gedachten!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je, gezien de 'recente' hardware die er nog in zit, beter af bent door dit systeem te verkopen en van de opbrengst een behuizing, voeding, harddisk en dvd-drive kunt kopen bovenop de uitgave die je toch al wilt doen aan CPU, moederbord, geheugen en wellicht videokaart. Voor het systeem zelf kun je heel wat meer euro's opstrijken dan je verwacht en dat is vervolgens leuk een systeempje samenstellen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd, je loopt tegen problemen op als je een dual core wilt installeren. Het is overigens gewoon socket 775, maar C2D's gaan al niet werken vanwege de stroomvereisten. Dus, nieuw moederbord. Kans dat de voeding daar niet op past en dat het geheel niet meer in de kast past.
Een Pentium D zou nog kunnen, maar ook daar: ondersteunt het BIOS dat? Trekt de voeding dat? De tweede vraag zou ik al ontkennend beantwoorden. Zelfde voor een zwaardere videokaart. Wat MissingDog al zegt, je kunt je de moeite beter besparen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
OEM PC's met een dergelijke processor zijn vaak sloom doordat er te weinig intern geheugen in zit, er teveel rommel (Norton Internet Security anyone? --- en anders spyware) geïnstalleerd is, en de harddisk gefragmenteerd is. Ziedaar een aantal mogelijke "upgrade" mogelijkheden.

De vraag is vooral: wat wil je ermee doen? Als je tegen de bottleneck aanloopt qua processor en videokaart kun je inderdaad beter een andere PC kopen.

Als je daarentegen alleen maar op internet surft, foto's bewerkt en zo nu en dan een CD brandt en vindt dat de PC toch wel traag aan het worden is kun je beter de hierboven genoemde zaken in orde maken.

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 11-07-2007 22:27 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk wat voor socket je hebt en wat voor cpu's erop passen. Let verder wel op wat er hierboven wordt gezegd over OEM systemen.

Kijk anders in het upgrade topic wat je nog met je pc kan doen. An sich is dit niet voldoende voor een eigen topic en hij gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.