Toon posts:

PC maakt piepend geluid bij eerste opstart.

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor m'n eerste keer een computer samengesteld deze namiddag onderdelen die ik bij azerty.nl heb besteld. Maar nadat ik alle onderdel samen heb gezet maakt hij nu een hard piepend geluid. Ook geeft hij geen beeld op het bijgeleverde scherm. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Alvast bedankt.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kijk in de gebruiksaanwijzing van het moederbord wat het gepiep betekent

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zit een muis in die piept? :+

Even serieus, geef eerst eens de specificaties van je PC. Verder, wat heb je al uitgeprobeerd? Je vraag is nu compleet onduidelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ondanks dat dit topic waarschijnlijk zo dicht is.

Geef de naam van je mobo
Zoek op google welk bios in je mobo zit.
Zoek de piepcode hier bijvoorbeeld eens op: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Dan weet je de oorzaak.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Google en Search zijn je vrienden

Hoi!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:29:
Hallo,

Ik heb voor m'n eerste keer een computer samengesteld deze namiddag onderdelen die ik bij azerty.nl heb besteld. Maar nadat ik alle onderdel samen heb gezet maakt hij nu een hard piepend geluid. Ook geeft hij geen beeld op het bijgeleverde scherm. Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Alvast bedankt.
Waarschijnlijk zit er geen videokaart in. Of geen cpu! Of wacht, het geheugen ontbreekt!! Staat je scherm eigenlijk wel aan?? Met andere woorden; aan deze info hebben wij niks.
Begin eerst en vooral eens met te zeggen uit welke onderdelen de PC bestaat. En wat je zelf al geprobeerd hebt.

En een gok in het wilde weg: sluit de voeding aan op jouw videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 11-07-2007 21:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/1526/naamloossr3.th.png
Maar hij piept voortdurend lang het is niet bepaalt 2 of 3 keer voortdurend. Het is eigenlijk lang lang lang lang lang lang ...

Verwijderd

Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten (Dus zonder HDD, 1 geheugen module, geen dvd branders ed. geen extra PCI-kaarten, als het dan nog niet werkt een andere geheugen module of bios resetten.)

Of neem de Hangen en Opstarten FAQ even door.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 21:58 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
Controleer eerst en vooral of je alle voedingskabels hebt aangesloten. Vooral op de videokaart en de extra 4-polige connector op het moederbord.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

aangezien je verder geen enkele informatie over je systeem geeft doe ik je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.