Toon posts:

Wat moet je doen nadat de hardware is geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje mijn huidige computer, maar ik ben van plan om de volgende onderdelen te vervangen:

- Mijn moederbord voor de Asus M2A-VM
- Mijn processor voor de AMD Athlon 64 x2 3800+
- Mijn werkgeheugen upgraden naar 2 GB
- Mijn hardeschijf upgraden naar 160 GB

Ik heb al gekeken, en qua hardware weet ik al zeker dat alles goed gaat komen. Maar ik ben bang dat ik tegen een misser aanloop in de software. Dus vraag ik: wat zijn de handelingen die je moet uitvoeren als je de hardware is geinstalleert (als er een guide is: verwijs me erna)? :?

Gordi

PS: mijn excuses als dit in het verkeerde forum staat.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:33
Opnieuw Windows installeren om problemen tegen te gaan wat betreft driver conflicten e.d.
Opnieuw installeren is sneller dan eventuele driver problemen oplossen.
Daarnaast zorg ik er zelf altijd voor om van al mijn hardware de laatste drivers te downloaden.
Dit kun je dan nadat Windows is geïnstalleerd meteen allemaal installeren.

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 18:23
Gebruik je Windows of Linux?

Verwijderd

Topicstarter
Dus er is geen gedoe met de BIOS of iets dergelijks? Ik kan dus gelijk weer aan de slag met Windows installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Windows, van Linux weet ik geen ene zak :D

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:43:
Dus er is geen gedoe met de BIOS of iets dergelijks? Ik kan dus gelijk weer aan de slag met Windows installeren.
je kan meteen bezig

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 11-07-2007 20:45 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat ik altijd doe _voordat_ ik een computer in elkaar zet is alle recente drivers van de fabrikanten op een pendrive zetten (mits de computer dat out-of-the-box gaat ondersteunen, oude W98 bakken krijgen een CD-RW) met duidelijke namen.

En de drivers die in een .zip zitten al vast uitpakken (ook weer voor de oude bakken) en in hun mapje zetten.

Vervolgens Windows installeren, en daarna alle drivers (grafische eerst, werkt wel prettig ;)), vervolgens WindowsUpdate een paar keer totdat er niets meer te downloaden is, en dan verder gaan met de overige meuk. Beschermingssoftware (virus- en spywarescanners) eerst.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:44:
[...]

Windows, van Linux weet ik geen ene zak :D
Gewoon doen, mij hoef je ook niets te vragen over Linux en ik heb hele tevreden buren met Ubuntu :+

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 11-07-2007 20:48 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26
Je huidige Windows-installatie zal hoogstwaarschijnlijk niet eens willen draaien met de nieuwe onderdelen (vanwege het nieuwe moederbord) en wordt je dus wel gedwongen Windows opnieuw te installeren.

Nieuwste BIOS installeren is in principe niet nodig. Je kunt dit altijd nog doen, mochten er toch problemen zijn (die er dus zeer waarschijnlijk niet zullen zijn). Zolang het goed werkt zou ik het BIOS in ieder geval niet upgraden, aangezien daar de nodige probleempjes mee kunnen voorkomen.

Let je er wel op dat alle hardware goed met elkaar samen kan werken? En misschien handig om te kijken voor geheugen dat in dual-channel 'samen kan werken' met je oude geheugen. Dat moederbord heeft denk ik een PCI-e aansluiting voor de videokaart, heeft je huidige videokaart (die houd je, toch?) ook zo'n PCI-e aansluiting, of nog een oudere AGP aansluiting? Als het laatste het geval is, gaat het niet passen, dan heb je ook een nieuwe videokaart nodig.

En gaat je voeding het nieuwe systeem wel trekken (dwz heeft ie genoeg vermogen in Watts)? Bij twijfel kun je een berichtje plaatsen in het forum 'Welke voeding heb ik nodig deel 17'.

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:52:
Je huidige Windows-installatie zal hoogstwaarschijnlijk niet eens willen draaien met de nieuwe onderdelen (vanwege het nieuwe moederbord) en wordt je dus wel gedwongen Windows opnieuw te installeren.

Nieuwste BIOS installeren is in principe niet nodig. Je kunt dit altijd nog doen, mochten er toch problemen zijn (die er dus zeer waarschijnlijk niet zullen zijn). Zolang het goed werkt zou ik het BIOS in ieder geval niet upgraden, aangezien daar de nodige probleempjes mee kunnen voorkomen.

Let je er wel op dat alle hardware goed met elkaar samen kan werken? En misschien handig om te kijken voor geheugen dat in dual-channel 'samen kan werken' met je oude geheugen. Dat moederbord heeft denk ik een PCI-e aansluiting voor de videokaart, heeft je huidige videokaart (die houd je, toch?) ook zo'n PCI-e aansluiting, of nog een oudere AGP aansluiting? Als het laatste het geval is, gaat het niet passen, dan heb je ook een nieuwe videokaart nodig.

En gaat je voeding het nieuwe systeem wel trekken (dwz heeft ie genoeg vermogen in Watts)? Bij twijfel kun je een berichtje plaatsen in het forum 'Welke voeding heb ik nodig deel 17'.
Wat betreft hardware heb ik geen twijfel. Ik denk dat het wel past, en anders koop ik toch wat meer dingen uit het basissysteem van Best Buy Guide: editie july 2007 ;)
Dat kan niet zoveel kwaad. Zolang ik maar geen geklooi krijg met de software gaat het goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
PS: mijn excuses als dit in het verkeerde forum staat.
Als je het niet zeker weet, vraag het *van tevoren* :o
Wij modjes hebben niet voor niets allemaal DM, IM en emailgegevens in ons profiel...

Hardware komt goed zeg je, je vragen gaan over software. En waar post je dan... juist ja, in een (Overige) Hardwaresubforum... |:(

We hebben niet voor niets een heel hoofdgroep Zachte Waren. Precies waar je daar moet kijken kunnen we niet zeggen want je hebt nog niet exact gemeld welk OS je wilt draaien. Neem eens een kijkje in die subfora - maar ga niet posten voordat je daar goed ingelezen hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.