Toon posts:

Vista herkent geen station

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn probleem is dat als ik op het punt kom waar vista vraagt waar ik het wil instaleren ik totaal geen keuze krijg en hij zegt dat er geen station gevonden is.
Nu heb ik gezocht en kwam erachter dat het er misschien aan lag dat ik nog een driver moest instaleren, het gaat namelijk over een sata II hdd. Ik heb gehoord dat dit probleem zich niet voordoet met IDE hdd's.
Ik vroeg me af wat voorn driver ik nodig zou hebben voor een sata II en hoe het te instaleren? (een link zou ik heel erg op prijs stellen, want het idee om op de Gigabyte site te gaan zoeken voor drivers ben ik ook al op gekomen)
Alvast bedankt

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon zoeken wat voor SATA controller het is, en op de site van de fabrikant de drivers downloaden. Die op floppy zetten en laden tijdens de setup (met XP kon dat aan het begin met F6)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

S-ATA drives zijn IDE!

maar verder, heb je al de drivers geladen voor de controller? Zo niet, doe dat eerst eens. Welke je nodig hebt is natuurlijk niet te zeggen als je niet verteld wat voor mobo je hebt en welke controller gebruikt, maar je manual kan je dat vast precies vertellen.

Verwijderd

Topicstarter
owh lol oke, en nee nog geen drivers geladen. Het mobo is de Gigabyte GA-P35-DS3R en controler weet ik nog niet, ben aan het zoeken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je vinden in je moederbord manual.
Goed lezen, en in het vervolg de search gebruiken, want dit komt echt niet voor het eerst voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.