Toon posts:

[XP] Probleem met rundll32 printui.dll,PrintUIEntry

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Windows XP SP2 clients schone installatie
7 Portable HP Deskjet 460C

Ik wil dat de drivers geinstalleerd worden (zonder tussenkomst van de gebruiker)
Zodat op het moment dat de gebruiker de printer fysiek aan de client koppelt, de printer wordt herkend en geinstalleerd op de USB001.

Hiervoor heb ik een cmd bestandje gemaakt waarin de printerdrivers naar een mapje in C:\temp worden gecopieerd en er vervolgens een regel aan toegevoegd om de driver te installeren.

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if /b "HP Deskjet 460 Series" /f c:\temp\deskjet 460\jd640.inf /r "usb001:" /m "HP Deskjet 460 Series"

Als ik het cmd bestandje uitvoer, dan krijg ik een foutmelding.
Er is geen usb poort (usb001) aanwezig, dus installatie wordt afgebroken.
Als je dan de printer aan de client koppelt, maakt hij automatisch een usb poort aan en vind hij de bijbehorende drivers. Eigenlijk zou ik willen dat die foutmelding niet in beeld komt, zodat de gebruiker er niks van merkt.
Middels de /q (voor quiet mode) geprobeert, maar dan voert hij de regel niet uit, vreemdgenoeg.

Weet iemand hier een oplossing voor? of is er een andere manier om bovenstaande voor mekaar te krijgen?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 12:54
Kan je de /r "usb001" niet gewoon weglaten zodat ie ze wel neerzet maar (nog) niet aan een poort koppelt? Als ik hier kijk zijn de parameters optioneel.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeert.
Ik heb de /r "usb001" en alles daarachter weggelaten.
Helaas werkt het nog niet :-(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een ideetje???

Verwijderd

Topicstarter
Na wat probeersel toch op een oplossing gekomen

start /wait rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /ia /m "Lexmark T632" /h "intel" /v "Windows 2000" /f c:\lexmark\drivers\win_2000\lmaag2da.inf

Zo wil die ook, zonder dat er een poort wordt gekoppeld.

Dicht.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topics die opgelost zijn gaan hier niet dicht, er kan altijd nog iemand zijn met een aanvulling. ;)

Wat ik wél doe, is je topic nog even op de juiste plaats zetten zodat het gevonden wordt met de search. Zoals je namelijk had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic? zit je hier verkeerd; in Windows Clients had je mogelijk al eerder een antwoord gehad op je vraag. :)

PRG>>WOS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je prnadmin.dll uit de resource kit al eens bekeken, volgens mij is die veel geschikter :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je had ook in plaats van via de rundll32 manier via het "prndrvr.vbs" script kunnen werken om een driver toe te voegen :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Je kan ook de map met drivers toevoegen aan DevicePath onder HKLM,"SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion", worden de drivers ook automatisch geinstalleerd zogauw je 'm inplugt. Weet alleen niet of de printer dan wel ingesteld wordt als 'Standaard printer'.

Verwijderd

Probeer eens:

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if /b "HP Deskjet 460 Series"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /f c:\temp\deskjet 460\jd640.inf
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /r "usb001:"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /m "HP Deskjet 460 Series"

succes!

Verwijderd

'k was effens te snel

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /if
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /b "HP Deskjet 460 Series"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /f c:\temp\deskjet 460\jd640.inf
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /r "usb001:"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /m "HP Deskjet 460 Series"

Reden: Als je alle commando's op een lijn plaatst krijg je zeker een foutmelding
succes!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tip: gebruik volgende keer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1