Hallo mede tweakers,
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk een beetje gek van wordt.
Eerst maar even wat specs:
Configuratie:
Mobo MSI 945GM3-F Retail
CPU INTEL PentiumD 925 3000MHz LGA775 BOX
DDRII TWINMOS DC DDR2 2x512MB 667MHz Retail
Firewire SWEEX 3 Port FireWire PCI Card
DVDRW LITEON 20x8x20xDVD+RW 12xDVDRAM LS RTL
VGA CLUB3D ATI X1550 512MB PCI-E HeatPipe
CASE Antec NSK1300-EC MICRO ATX 300W
HD Samsung S-ATA II 300 320gb 7200rpm 16mb OEM HD321KJ
Windows XP home + SP2
Fout:
Na een tijdje kan ik nog wel m’n muis bewegen maar niet meer klikken en m’n toetsenbord werkt ook niet meer, CTRL + ALT + DEL werkt ook niet. Wat echter wel vreemd is dat MSN wel gewoon netjes z'n schermpjes laat zien (wie is er aangemeld), Windows media player speelt gewoon zonder haperen door, e-mail worden ook gewoon normaal binnengehaald. Het enige wat helpt is de "reset" knop.
Mijn verhaal:
Ik vind dit heel erg raar, maar het gebeurt alleen als ik bijvoorbeeld een programma open wat gemiddeld zwaar is. Vroeger met m'n intel pentium 4 2,4 ghz processor als een programma vastliep of moeite had met opstarten kon ik gewoon bijvoorbeeld msnen of internetten. nu met m’n dual core processor laat hij dit gewoon niet toe, alles blokkeert ! Soms loopt dan heel Windows vast en dan is de reset knop de enige uitweg.
Nou vraag ik mij af, kan Windows XP niet met dual core overweg ? of is er iets kapot (alles is nieuw).
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd
Ik heb dmv een testkaart m'n pc gecheckt (alles was ok)
videokaart eruit gehaald (verder gegaan met onboard vga)
temperatuur v/d core nagekeken, normaal 59 graden
Het logboek van Windows geeft geen foutmeldingen.
Alvast bedankt, het is niet echt een groot probleem maar het begint erg irritant te worden, vooral omdat alles net nieuw is.
Alvast bedankt
Ik heb een probleem waar ik eigenlijk een beetje gek van wordt.
Eerst maar even wat specs:
Configuratie:
Mobo MSI 945GM3-F Retail
CPU INTEL PentiumD 925 3000MHz LGA775 BOX
DDRII TWINMOS DC DDR2 2x512MB 667MHz Retail
Firewire SWEEX 3 Port FireWire PCI Card
DVDRW LITEON 20x8x20xDVD+RW 12xDVDRAM LS RTL
VGA CLUB3D ATI X1550 512MB PCI-E HeatPipe
CASE Antec NSK1300-EC MICRO ATX 300W
HD Samsung S-ATA II 300 320gb 7200rpm 16mb OEM HD321KJ
Windows XP home + SP2
Fout:
Na een tijdje kan ik nog wel m’n muis bewegen maar niet meer klikken en m’n toetsenbord werkt ook niet meer, CTRL + ALT + DEL werkt ook niet. Wat echter wel vreemd is dat MSN wel gewoon netjes z'n schermpjes laat zien (wie is er aangemeld), Windows media player speelt gewoon zonder haperen door, e-mail worden ook gewoon normaal binnengehaald. Het enige wat helpt is de "reset" knop.
Mijn verhaal:
Ik vind dit heel erg raar, maar het gebeurt alleen als ik bijvoorbeeld een programma open wat gemiddeld zwaar is. Vroeger met m'n intel pentium 4 2,4 ghz processor als een programma vastliep of moeite had met opstarten kon ik gewoon bijvoorbeeld msnen of internetten. nu met m’n dual core processor laat hij dit gewoon niet toe, alles blokkeert ! Soms loopt dan heel Windows vast en dan is de reset knop de enige uitweg.
Nou vraag ik mij af, kan Windows XP niet met dual core overweg ? of is er iets kapot (alles is nieuw).
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd
Ik heb dmv een testkaart m'n pc gecheckt (alles was ok)
videokaart eruit gehaald (verder gegaan met onboard vga)
temperatuur v/d core nagekeken, normaal 59 graden
Het logboek van Windows geeft geen foutmeldingen.
Alvast bedankt, het is niet echt een groot probleem maar het begint erg irritant te worden, vooral omdat alles net nieuw is.
Alvast bedankt