[Java of C] TCP pakketten weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
LS,

Ik moet voor mijn studie Technische Informatica een vervangende opdracht doen omdat ik een tijd ziek ben geweest. De professor zegt dat het een makkelijke opdracht is..

De bedoeling is door middel van een programma zichtbaar maken als er (doelloze) TCP pakketjes binnenkomen op een poort. Enig idee hoe ik dit moet aanpakken? De prof had het over een term Fire(en dan de naam van een beest), die term zou me op weg helpen?? FireFOX is het niet denk ik?? :)

Wie me kan helpen ben ik eeuwig dankbaar! (De programmeertaal maakt overigens niet uit, maar mijn voorkeur heeft Java, daar ben ik het meest bedreven in).

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
Om TCP/IP te programmeren in C heb ik veel gehad aan Beej's Guide to Network Programming. Voor Java is er ook genoeg te vinden met een beetje googlen.

Heeft de leraar ook nog iets gezegd over dat je alleen verkeer, welke specifiek bedoeld is voor die pc in de gaten moet houden, of moet je een soort Wireshark- cloon (misschien zei hij Wire en geen Fire) maken. Zo ja, dan moet je de netwerkkaart in 'Promiscuous mode' zetten. Hoe dat moet zou ik zo niet weten, maar dat is wel op te zoeken, lijkt me :). Succes met de opdracht.

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 11-07-2007 17:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
warrie schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:11:
De prof had het over een term Fire(en dan de naam van een beest), die term zou me op weg helpen?? FireFOX is het niet denk ik?? :)
Ik denk het eerste aan Firestarter, een Linux netwerk firewall / monitor. Hiervan de logfiles parsen?

Het OS houd bij naar welke applicatie een pakketje gaat, aan de hand van het poortnummer. Ik denk dat het zonder extra tools erg lastig word om daar tussen te komen...

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Jaap-Jan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:19:
Om TCP/IP te programmeren in C heb ik veel gehad aan Beej's Guide to Network Programming. Voor Java is er ook genoeg te vinden met een beetje googlen.

Heeft de leraar ook nog iets gezegd over dat je alleen verkeer, welke specifiek bedoeld is voor die pc in de gaten moet houden, of moet je een soort Wireshark- cloon (misschien zei hij Wire en geen Fire) maken. Zo ja, dan moet je de netwerkkaart in 'Promiscuous mode' zetten. Hoe dat moet zou ik zo niet weten, maar dat is wel op te zoeken, lijkt me :). Succes met de opdracht.
Aha! Jaap-Jan, daar sla je volgens mij de spijker op de kop! Dat Wireshark lijkt verdomd veel op datgene wat hij bedoelde! Dank voor de tip!
Nu heb ik alleen geen idee waar ik moet beginnen. Is het verstandiger dit allemaal in Linux te doen? Daar ben ik niet zo heel bekend mee. Java en Windows wel...maar hoe begin ik dan in Java...?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het gaat sowieso lastig worden om je NIC in promiscuous mode te zetten vanuit een taal als Java of met een .Net framework; je zult dus sowieso al naar wrappers moeten grijpen of 'lager' gaan zitten in je OS. Hoe dan ook, ik mis een behoorlijke dosis eigen inzet en initiatief; ik neem aan dat ze op school van je verwachten dat jij je opdracht maakt en niet wij ;)
Als ik nou nog wat eigen inzet zag in dit topic had het wel een leuke discussie kunnen worden, maar zolang je ons vraagt (min of meer) om het 'from scratch' voor je voor te kauwen maak je hier geen kans. Je kunt je op z'n minst even verdiepen in de materie (voldoende keywords in dit topic en voldoende open-source te googlen voor wat leidraden).

Je bent van harte welkom met een nieuw topic als je wat concrete(re) vragen hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 11-07-2007 20:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.