Toon posts:

Waarschuwing bij flashen van Abit Kt7_WW bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het flashen van de laatste release bios op mijn Kt7 leek het even mis te gaan.

Er zit een nieuwe beveiliging in de bios die de pc uitschakelt mocht fan1 uitvallen. Echter was mijn cpufan aangesloten op de connector van fan2.

Dus toen ik ging booten, 1 lange piep en pc nokt ermee.. Als het je overkomt, wees gerust, het is slechts een kabeltje omzetten.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Er is helemaal nix misgegaan bij het flashen! Anders had je nu geen werkend systeem gehad.
Het enige wat er aan de hand was, was een nieuwe functie in de bios die je computer laat stoppen op het moment dat hij geen fan kan detecteren, maar dat heeft in de verste verte niets te maken met het flashen.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

uhm, dat zegt ie toch ook?

wat hij bedoelt is dat deze functie pas na het flashen met die nieuwe bios erin komt, dus dat als je zelf gaat flashen dat je niet denkt dat je et gesloopt hebt.

DUH

Verwijderd

Topicstarter
Goed lezen is niet makelijk.. zoals al vaker te zien is op dit forum ;)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op vrijdag 09 februari 2001 13:56 schreef E-Techz het volgende:
Goed lezen is niet makelijk.. zoals al vaker te zien is op dit forum ;)
Correct spellen ook niet blijkbaar. Overigens is je opmerking 100% waar, want die "nieuwe" optie staat ook in de readme van het betreffende BIOS beschreven. Dus RTFM!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op vrijdag 09 februari 2001 11:16 schreef E-Techz het volgende:
Bij het flashen van de laatste release bios op mijn Kt7 leek het even mis te gaan.
Ik lees hier toch echt dat BIJ het flashen van de bios het mis leek te gaan. Bullshit dus!! Het gaat pas "mis" als je opnieuw opstart en je fan niet via connector 1 zit aangesloten.
En ik kan niet lezen zeker.....:?:? duh... Je kunt me hoogstens beschuldigen dat ik het geschrevene te letterlijk neem.

En zoals hierboven al terrecht vermeld werd, moet je als gebruiker gewoon de tekstbestanden lezen die bij de bios updates zitten: RTFM indeed.

Al die bangmakerij om niets... :r

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Waarom begint iedereen meteen met afkraken ?
Ik vind dit gewoon netjes dat E-Techz deze informatie met ons deelt. Zouden meer mensen moeten doen, in plaats van RTFM te roepen..
Dit hele forum zou niet nodig zijn als iedereen RTFM zou roepen !
E-Techz, ga zo door !!! goed werk.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Van de laatste bios heb je een WW b00 en WW b01. Bij b00 moet je wel de fan hebben aangesloten en bij b01 hoeft de fan niet aangesloten te zijn.

Ter info er is nu ook een b03 en b04 gesignaleerd maar het is nog onduidelijk wat de veranderingen zijn.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 14:14 schreef Theguide het volgende:
Ik lees hier toch echt dat BIJ het flashen van de bios het mis leek te gaan.
ok, maar er staat:
Bij het flashen van de laatste release bios op mijn Kt7 LEEK het even mis te gaan.
En voor de taal-puristen: de eerste reboot hoort dus in dit geval 'bij' het flashen (je moet o.a. je setup-defaults nog laden, dus dat klopt wel)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Zowiezo altijd je cpu fan op de eerste FAN-connector zetten...
Op vrijdag 09 februari 2001 14:37 schreef Gebla het volgende:
Van de laatste bios heb je een WW b00 en WW b01. Bij b00 moet je wel de fan hebben aangesloten en bij b01 hoeft de fan niet aangesloten te zijn.

Ter info er is nu ook een b03 en b04 gesignaleerd maar het is nog onduidelijk wat de veranderingen zijn.
Hmm dan moet ik de b01 versie ook maar hebben anders krijg ik mijn pctje niet meer op gang als ik waterkoeling heb... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste het flashen is voor mij de hele procedure van het op een chip laden van een nieuwe bios + reboot en kijken of ie het nog doet.

Verder is dit inderdaad een waarschuwing voor degenen maar 1 pc beschikken. Uit ervaringen van vroeger vond ik het ook hoogst lastig om zonder pc en internet er achter moeten komen wat er los is...

Ik hoop dat ik mensen hiermee wat overlast kan besparen.
Pagina: 1