Toon posts:

[js] Filename uit file input halen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik ben niet zo bedreven in JS...en op internet wordt ik niet veel wijzer, maar volgens mij is mijn probleem redelijk eenvoudig.

Situatie
Ik heb 2 velden:
<input type="text" name="omschrijving0" id="omschrijving0" >
<input type="file" name="bestand0" id="bestand0">

En daar heb ik er 10 van onder elkaar (Je kunt dus 10 bestanden tegelijkertijd toevoegen, voor ieder dus een omschrijving en bestand)

Wens
Nu wil ik graag dat zodra de gebruiker naar het bestand heeft gebladerd, dat de bestandsnaam (zonder extensie) in het "omschrijving" vak wordt ingevuld.

Volgens mij moet dit mogelijk zijn, ik kan er alleen zelf niet uitkomen.

Alvast mijn hartelijke dank

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Tipje. Kijk hier maar eens: http://www.devguru.com/Te.../quickref/fileupload.html
En lees verder even een javascript handleiding. Je stelt namelijk geen vraag, maar doet een half scriptverzoek.

Waar (en hoe) heb je gezocht? Op elke javascript websites ben je dan al geweest? Misschien nog wel belangrijker: hoe lang heb je gezocht?

If it isn't broken, fix it until it is..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

werkt 'document.forms[0].elements['bestand0'].value' niet?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Tip: als je ook het pad naar het bestand eruit wil slopen, dan moet je er rekening mee houden dat Windows \ gebruikt, maar mijn Mac gebruikt /.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand_Anders schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:29:
Tipje. Kijk hier maar eens: http://www.devguru.com/Te.../quickref/fileupload.html
En lees verder even een javascript handleiding. Je stelt namelijk geen vraag, maar doet een half scriptverzoek.

Waar (en hoe) heb je gezocht? Op elke javascript websites ben je dan al geweest? Misschien nog wel belangrijker: hoe lang heb je gezocht?
Via google en de zoekfunctie hier, op de javascript sites die google mij aanwees, zeker meer dan een half uur.

Punt is dat ik er zelf geen verstand van heb, ook de website die jij me gaf zijn dingen die ik wel weet...maar ik zou niet weten hoe ik hier mijn wens mee uitwerk, ook al staan er nuttige dingen in.

Ik zal het nog even wat verder vertellen, het is namelijk zo dat hier handleidingen ingevuld moeten gaan worden. De meeste van deze handleidingen beschikken al over een goede naam, en dus zou de gebruiker deze niet over hoeven typen als ik (jullie) dat handig aanpak.

Het mooiste zou zijn als hij de naam van die handleiding gewoon in het "omschrijving" veld neerzet, maar dat de gebruiker deze eventueel nog wel aan kan passen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 17:07 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Punt is dat ik er zelf geen verstand van heb, ook de website die jij me gaf zijn dingen die ik wel weet...maar ik zou niet weten hoe ik hier mijn wens mee uitwerk, ook al staan er nuttige dingen in.
Dus vraag je hier gewoon een kant-en-klare oplossing van ons. En laat dat nou net niet de bedoeling van ons forum ;)

Dit topic gaat dicht, aangezien je meer dan genoeg tips hebt gekregen om je probleem op te lossen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.