Ik heb nu de volgende javascript/ajax code gemaakt:
In de hoofdpagina waar het resultaat moet komen heb ik een DIV container staan met id="div_lansdata" en een
In firefox werkt alles helemaal perfect, alles wat ik aanpas aan ajax_update.php zie ik netjes terug in de div container.
Echter in IE6 heb ik een hele vervelende fout.
Als ik namelijk IE6 vers opstart en dan naar website ga, dan geeft hij inderdaad het resultaat ook weer in de div container, echter deze info refreshed nu niet. En zelfs als ik met F5 de hele page refresh, dan blijft hij oude info geven.
Lijkt wel alsof hij enkel iets met die body onload regel doet als je IE6 opnieuw opstart en de website bezoekt, daarna lijkt het erop dat hij onload blijft negeren zelfs bij een F5.
Heeft iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| //Browser specifieke XmlHttpRequest Object inladen
function getXmlHttpRequestObject() {
if (window.XMLHttpRequest) {
return new XMLHttpRequest();
} else if(window.ActiveXObject) {
return new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
} else {
alert("Uw browser ondersteund geen Javascript of ActiveX");
}
}
//De XmlHttpRequest object voor ontvangen van auto request
var LansData = getXmlHttpRequestObject();
function LansPageRefresh() {
if (LansData.readyState == 4 || LansData.readyState == 0) {
LansData.open("GET", 'ajax_update.php', true);
LansData.onreadystatechange = handleDataSuggest;
LansData.send(null);
}
}
//Word aangeroepen als ajax request terug komt
function handleDataSuggest() {
if (LansData.readyState == 4) {
var ss = document.getElementById('div_lansdata')
ss.innerHTML = '';
ss.innerHTML += LansData.responseText;
}
} |
In de hoofdpagina waar het resultaat moet komen heb ik een DIV container staan met id="div_lansdata" en een
code:
1
| <body onLoad="javascript:setInterval('LansPageRefresh()',1000); LansPageRefresh();"> |
In firefox werkt alles helemaal perfect, alles wat ik aanpas aan ajax_update.php zie ik netjes terug in de div container.
Echter in IE6 heb ik een hele vervelende fout.
Als ik namelijk IE6 vers opstart en dan naar website ga, dan geeft hij inderdaad het resultaat ook weer in de div container, echter deze info refreshed nu niet. En zelfs als ik met F5 de hele page refresh, dan blijft hij oude info geven.
Lijkt wel alsof hij enkel iets met die body onload regel doet als je IE6 opnieuw opstart en de website bezoekt, daarna lijkt het erop dat hij onload blijft negeren zelfs bij een F5.
Heeft iemand een idee?