Videokaart hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn FX5200 128Mb want deze hapert tijdens het spelen van spellen.
Ik heb een compaq Deskpro D310 P4, 2400Mhz , 1Gb intern met een 250 Watt voeding. De configuratie draait probleemloos met XP SP2.

Nu heeft deze kaart probleemloos gewerkt in een Semptron 3000+ met 512Mb geheugen (400Watt voeding volgens mij)

Daarin zit nu mijn Ti4400 met 128Mb en deze draait perfect alleen dus die 5200 bij dus een snellere pc niet.

Waar ik zelf aan zat te denken is dat de voeding niet toereikend genoeg is, wat dus zou betekenen dat ik alles in een andere behuizing zou moeten stoppen met een betere voeding. Of ik moet een hogere voeding zoeken voor mijn Compaq (als die er zowiezo zijn.) Kan het verder geen kwaad om er een hogere voeding in te zetten of zou het mogelijk door andere zaken komen?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Misschien is hij gewoon niet goed genoeg voor de spellen en settings waarop je speelt?
Over welke spellen heb je het nu?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Ten eerste is die FX 5200 een prutkaart. Naast dat ie low-budget was, was het hele ontwerp zelf prut. Ongetwijfeld presteerd een TI4400 stukken beter.

Een P4 2,4GHz presteerd als ik me niet vergis slechter dan een Sempron 3000+.

En ja, die voeding van 250Watt is ook wat aan de magere kant.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 11-07-2007 15:58 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Frostbite
  • Nu online

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:57:
Misschien is hij gewoon niet goed genoeg voor de spellen en settings waarop je speelt?
Over welke spellen heb je het nu?
Halo en UT 2004

Maakt niet uit op welke resolutie want hij blijft haperen.

Verder past die Ti4400 niet in die desktoppc.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Ik heb UT niet dus kan niet beoordelen, maar had wel gehoord dat het een redelijk veeleisend spel was..

Halo heb ik wel, bij mij draait het probleemloos in een HP kast met 200W voeding (Celeron 2ghz, 512mb ram, gf4 mx420 met 64mb)

• Frostbite
  • Nu online

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
NitroX infinity schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:58:
Ten eerste is die FX 5200 een prutkaart. Naast dat ie low-budget was, was het hele ontwerp zelf prut. Ongetwijfeld presteerd een TI4400 stukken beter.
Die kaart zat in de pc van mijn vriendin (semptron) en die draaide best goed.
Een P4 2,4GHz presteerd als ik me niet vergis slechter dan een Sempron 3000+.

En ja, die voeding van 250Watt is ook wat aan de magere kant.
Qua snelheid lijkt me niets mis te zijn, maar de voeding is dus krap.

Wat ik zou kunnen doen is alles overzetten naar een andere behuizing met daarin een betere voeding. Moet ik dan nog ergens op letten?

Als het echt niet anders kan dan verkoop ik die compaq en koop daarvoor een beter systeem terug.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Kan je niet eventjes dit systeem aansluiten op die 400W om het uit te proberen by the way?

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-07 17:46

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Nieuw of tweedehands voedinkje van 300 watt, 320.
Dan zit je veilig. Nieuw = ff kijken op website; 30 euri voor een 380 watt

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Frostbite
  • Nu online

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:09:
Kan je niet eventjes dit systeem aansluiten op die 400W om het uit te proberen by the way?
Ik kan eens kijken of ik op mijn werk nog een losse voeding heb en die aansluiten op het mb. Krijg ik dan geen problemen met het mb zelf. Niet dat er iets doorbrandt iod?

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

dragunova schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:14:
Nieuw of tweedehands voedinkje van 300 watt, 320.
Dan zit je veilig. Nieuw = ff kijken op website; 30 euri voor een 380 watt
misschien wel handig om het programmatje fraps ff te draaien, (gratis ff googlen), dan de framerate weer te geven in een hoekje en een potje te gamen. Kijk maar eens of het wil, als je onder de 30 fps komt (frames per seconde) dan kan het beginnen te haperen.

daarnaast zou je van een FX5200 ook niet al te veel prestaties kunnen mogen verwachten. het is eigenlijk het lowste van de low-end FX reeks van nvidia, en misschien dat jouw TI4400 nog beter presteerd.

wat betreft de voeding, volgens mij is die gewoon toerijkend. Zonder al te veel poespas aan harde schijven, cd-drives etc. etc. zou 250 watt het wel uit moeten kunnen. Je zou je voltages kunnen checken met iets als motherboard monitor of een programmaatje van je moederbordbakker. als het afwijkt meer als 10% dan heeft je voeding het te zwaar.

anyway, succes

- Maarten

-_-

• Frostbite
  • Nu online

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:22:
[...]

misschien wel handig om het programmatje fraps ff te draaien, (gratis ff googlen), dan de framerate weer te geven in een hoekje en een potje te gamen. Kijk maar eens of het wil, als je onder de 30 fps komt (frames per seconde) dan kan het beginnen te haperen.

daarnaast zou je van een FX5200 ook niet al te veel prestaties kunnen mogen verwachten. het is eigenlijk het lowste van de low-end FX reeks van nvidia, en misschien dat jouw TI4400 nog beter presteerd.

wat betreft de voeding, volgens mij is die gewoon toerijkend. Zonder al te veel poespas aan harde schijven, cd-drives etc. etc. zou 250 watt het wel uit moeten kunnen. Je zou je voltages kunnen checken met iets als motherboard monitor of een programmaatje van je moederbordbakker. als het afwijkt meer als 10% dan heeft je voeding het te zwaar.

anyway, succes

- Maarten
Bedankt voor je reactie hier kan ik inderdaad wat mee.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1