Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Krijg nero 7 niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Pas geleden is mijn d: schijf gecrasht tijdens het branden van een divx dvd met nero7. (het weg schrijven van de data duurde heel lang en toen hij klaar was en ik op ok wilde drukken liep het hele systeem vast.) Toen ik opnieuw op wilde starten ging dit niet ivm fouten op d: Na enig geklooi en het in z;n geheel verwijderen van D: Draaide Windows weer en moet zeggen ook wel stabiel.

Nu wou ik laatst een foto cd kopiëren en kwam tot de ontdekking dat dit niet wou lukken foutmelding: Kon juiste endtrack niet vinden. Wou toen nero opnieuw installeren dit ging niet om dat ik de op pc staande versie er niet af kreeg. Foutmelding: Documenten is geen geldige korte bestandsnaam. Heb toen van alles geprobeerd en ben na enig googelen op dit programma van ahead gekomen: general-cleantool_1_11_3 Waarna inderdaad nero 7 geheel van c: verdwenen was Heb een nieuwere versie van nero7 gedownload 7.10.1.0 Maar helaas bij het installeren geeft hij nog steeds de melding: Documenten is geen geldige korte bestandsnaam, waarna vervolgens op ok te drukken de installatiewizard word gesloten.

Nu is het wel zo dat ik een map genaamd documenten op d: had staan waarvan ooit nero uit een sup map is geïnstalleerd maar zoals gezegd is de vorige versie van nero geheel verdwenen.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of weet hoe ik deze ongeldige korte bestandsnaam kan verwijderen heb gezocht met de zoek functie maar die kan deze map ook niet vinden.

Alvast bedankt,
Cor

Ps kan ivm handicap maar met 1 hand typen dus het kan ff duren voor dat je wat terug hoort en nu gaat mijn pc kennis niet heel ver dus graag de ideeen stap voor stap uit leggen.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:15:
Beste mensen,

Pas geleden is mijn d: schijf gecrasht tijdens het branden van een divx dvd met nero7. (het weg schrijven van de data duurde heel lang en toen hij klaar was en ik op ok wilde drukken liep het hele systeem vast.) Toen ik opnieuw op wilde starten ging dit niet ivm fouten op d: Na enig geklooi en het in z;n geheel verwijderen van D: Draaide Windows weer en moet zeggen ook wel stabiel.

Nu wou ik laatst een foto cd kopiëren en kwam tot de ontdekking dat dit niet wou lukken foutmelding: Kon juiste endtrack niet vinden. Wou toen nero opnieuw installeren dit ging niet om dat ik de op pc staande versie er niet af kreeg. Foutmelding: Documenten is geen geldige korte bestandsnaam. Heb toen van alles geprobeerd en ben na enig googelen op dit programma van ahead gekomen: general-cleantool_1_11_3 Waarna inderdaad nero 7 geheel van c: verdwenen was Heb een nieuwere versie van nero7 gedownload 7.10.1.0 Maar helaas bij het installeren geeft hij nog steeds de melding: Documenten is geen geldige korte bestandsnaam, waarna vervolgens op ok te drukken de installatiewizard word gesloten.

Nu is het wel zo dat ik een map genaamd documenten op d: had staan waarvan ooit nero uit een sup map is geïnstalleerd maar zoals gezegd is de vorige versie van nero geheel verdwenen.

Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of weet hoe ik deze ongeldige korte bestandsnaam kan verwijderen heb gezocht met de zoek functie maar die kan deze map ook niet vinden.

Alvast bedankt,
Cor

Ps kan ivm handicap maar met 1 hand typen dus het kan ff duren voor dat je wat terug hoort en nu gaat mijn pc kennis niet heel ver dus graag de ideeen stap voor stap uit leggen.
Er staat blijkbaar ergens in de registry (kleine database) dat nero op de d: schijf staat en daar gaat hij eerst kijken. De foutmelding is niet goed afgevangen en nu krijg jij die dus.

De registry aanpassen zal even een zoekwerkje worden, maar mischien kan je er op het inet meer over vinden.

Als je de D: schrijf heb verwijderd kan je waarschijnlijk een nieuwe partitie aanmaken met de naam D: en daar dan een documenten directory op aanmaken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 21:08
Druk op "start".
Dan op "uitvoeren"
daarna tik je in "regedit".
Nu kom je in de register editor van Windows (niet zomaar alles gaan verwijderen, want dan sloop je Windows).
Ga naar de optie "zoeken" en toets hier in "nero".
Laat regedit zoeken en bekijk even vluchtig of de weergegeven items van Ahead Nero zijn of niet.
Druk gewoon op de "del" toets om de weergeven items te verwijderen (mits deze van Ahead Nero zijn).
Sluit hierna regedit af en start de computer opnieuw op.
Probeer het hierna nog eens.

ps,
je komt waarschijnlijk een verwijzing naar de D: schijf tegen, dat zou in iedergeval mooi zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hey arunia,

kon in de reg edit geen zoek funktie vinden. wel zag ik bij deze computer in de map hkey_lokal_machine/software/ 2 mappen van ahead tegen namelijk ahead/aheadupdate hier zitten ook allemaal weer kleine mapjes in maar waar niks verwijs naar d:

zou ik deze veilig kunnen verwijderen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 21:08
Ja, die kun je verwijderen.

De zoek functie zit onder:
"Bewerken" ==> "Zoeken"
Of druk op het toetsenbord de "CTRL" + F toets in. (is met 1 hand te doen).

Verwijderd

Topicstarter
thnx ga ik ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
Helaas,

De mappen van ahead hier genoemd (hkey_lokal_machine/software/ahead/ahead)zijn wel verwijderd maar krijg met installeren nog steeds de foutmelding: Documenten is geen geldige korte bestandsnaam en de bestanden die ik verwijderd had staan ook weer in de regedit.

ga ook nog ff op het net kijken voor wat barfieldmv zei.

als er iemand nog ideeen heeft hoor ik ze graag

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Documenten is geen geldige korte bestandsnaam
Dat lijkt er meer op alsof er ergens (in je register) "c:\documents and settings\..." staat zonder aanhalingstekens (of d:\....). En dat gaat fout, omdat de spatie dan veldscheiding wordt gezien ipv als spatie.

Kortom: zoek op c:\documents en check of er een zonder aanhalingstekens is. Zet die er dan omheen (bij twijfel waar precies omheen: zoek voorbeelden op het net, of vraag het). Zoeken: ctrl-f.

Disclaimer: in het register aanpassingen maken is altijd voor eigen risico en zoals bij alles wil je een backup hebben van alles dat je niet kwijt wilt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ga dit proberen maar ben hier denk wel enige tijd mee bezig.

thnx

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem....
harde schijf verwijdert ( vol met nog niet uitgepakte bestanden ) Andere schijf terug geplaatst.
Toen oude schijf weer terug. En nu met alles wat er op staat de melding "documents is een ongeldige korte bestandsnaam".

Dus ik kan van heel het gebeuren niets meer installeren.

Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kan niets vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:11:
Ik heb een soort gelijk probleem....
harde schijf verwijdert ( vol met nog niet uitgepakte bestanden ) Andere schijf terug geplaatst.
Toen oude schijf weer terug. En nu met alles wat er op staat de melding "documents is een ongeldige korte bestandsnaam".

Dus ik kan van heel het gebeuren niets meer installeren.

Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kan niets vinden.
Heb het gelukkig al gevonden.
Schijf naam was veranderd van O naar I. Dus nu weer terug verandert en problemen opgelost.
Beetje dom van mezelf, maar ik meld het maar even. :+ :+ :+

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 22:58

L0g0ff

omg

Ik zou nooit zomaar gaan zoeken in je register alles zomaar weg te gooien zonder echt kennis van zake te hebben van je register. Geef die jongen iig de tip zijn register ff te backuppen.

Start > uitvoeren > regedit > klik op deze computer > bestand > exporteren:

Afbeeldingslocatie: http://techsalsa.com/wp-content/uploads/2008/10/backup_registry.jpg

1x dubbelklikken op je export en alles staat weer terug.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Pagina: 1