Hallo,
We hebben hier een Windows 2003 server editie op 't werk. Hierop draait Exchange 2003.
Nog nooit problemen gehad. Tot nu toe. E-mail ontvangen is geen probleem, maar het verzenden ervan geeft problemen.
Sommige uitgaande e-mailtjes worden wel verstuurd en afgeleverd, maar de meeste worden niet verzonden. De reactie van de server:

Ook heb ik gekeken naar het gebruiken van een Smart Host (na advies gelezen in een ander topic van een soortgelijk probleem op andere techsites). Het ligt duidelijk niet alleen aan @hotmail.com maar ook aan verschillende andere adressen waardoor het probleem opduikt.
Heeft iemand misschien een idee wat hier aan de hand kan zijn en vooral, wat ik kan doen?
Alvast bedankt!!
We hebben hier een Windows 2003 server editie op 't werk. Hierop draait Exchange 2003.
Nog nooit problemen gehad. Tot nu toe. E-mail ontvangen is geen probleem, maar het verzenden ervan geeft problemen.
Sommige uitgaande e-mailtjes worden wel verstuurd en afgeleverd, maar de meeste worden niet verzonden. De reactie van de server:
Na veel zoekwerk op het net kwam ik uit bij het programma SMTPDIAG van Microsoft. Deze heb ik losgelaten op de server met een aantal groene, maar ook een aantal rode resultaten, dus niet goed:Er is een SMTP-communicatiefout opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde. Neem contact op met de systeembeheerder. <drp.eu #5.5.0 smtp;550 Your e-mail was rejected for policy reasons on this gateway. Reasons for rejection may be related to content such as obscene language, graphics, or spam-like characteristics (or) other reputation problems. For sender troubleshooting information, please go to http://postmaster.msn.com. Please note: if you are an end-user please contact your E-mail/Internet Service Provider for assistance.>

Ook heb ik gekeken naar het gebruiken van een Smart Host (na advies gelezen in een ander topic van een soortgelijk probleem op andere techsites). Het ligt duidelijk niet alleen aan @hotmail.com maar ook aan verschillende andere adressen waardoor het probleem opduikt.
Heeft iemand misschien een idee wat hier aan de hand kan zijn en vooral, wat ik kan doen?
Alvast bedankt!!