Toon posts:

Partities

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn pc inelkaar gezet maar nu doet het probleem zich voor dat ik geen partities kan maken.
Namelijk op een gegeven moment vraagt vista waar ik vista wil instaleren en daarbij vermeld hij dat er geen stations gevonden zijn.
Nu heb ik een beetje rond gevraagd en mijn vriend zei dat ik in deze stap partities kon aanmaken.
En ik zie ook wel dingen zoals nieuw en formateren, maar deze zijn grijs en kan ik verder niets mee.
Het grote probleem is dus dat mijn HDD niet gevonden kan worden, tenminste dat denk ik.
En dit terwijl alle kabeltjes er gewoon in zitten.
Kan iemand mij dit uitleggen, en als er een andere manier is om partities te maken zeg het me :) .
Alvast bedankt

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als ik het zo lees denk ik ook dat de HDD niet gevonden kan worden. Dan kun je natuurlijk op geen enkele manier partities gaan maken. Ziet de bios je HD wel?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ja bios ziet mijn HDD wel, dit denk ik omdat ik met mij GA-P35-DS3R eerst een soort backup moest maken en dat lukte eerst ook niet omdat hij de HDD ook niet kon vinden.
Maar toen lag het aan een draadje dat los zat op het mobo.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
offtopic:
Verkeerde forum, vind je niet?

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Is het een sata drive? Hiervoor moet je nog wel eens drivers installeren, ik dacht dat je in het begin van de installatie op f6 moest duwen, en dan van de floppy lezen. Weet niet of dit in vista nog zo is, was wel in xp zo.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Xtresis schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:47:
offtopic:
Verkeerde forum, vind je niet?
Maak dan eventjes een topicreport voor hem zodat hij verplaatst wordt:
Lekker ontopic, vind je niet?

Maar Leip0 >:) Leip-o-Matic dus, sorry O+
Je denkt dat je bios je HDD ziet of weet je het zeker. Je kunt gewoon bij het opstarten zien of je HD in de lijst staat of eventueel in het biosmenu gaan en daar kijken.

reactie @hierboven is ook nog slim ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 11-07-2007 13:52 ]

☻/
/▌
/ \

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 14:45

DataGhost

iPL dev

Felixje schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:48:
Is het een sata drive? Hiervoor moet je nog wel eens drivers installeren, ik dacht dat je in het begin van de installatie op f6 moest duwen, en dan van de floppy lezen. Weet niet of dit in vista nog zo is, was wel in xp zo.
Ja, als Vista de drivers voor die controller niet heeft moet dat gewoon ja. De beschreven symptomen wijzen wel op een dergelijk probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 11-07-2007 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in bios ga, dan kan ik wel de specs zien van mijn HDD.
Dus ik neem aan dat hij hem wel ziet.
Maar is het een vereiste dat de HDD in IDE channel 0 staat of maakt dat niets uit?

En hoe bedoel je floppy?
Ik heb geen een floppy gekregen, niet bij vista niet bij het mobo. Alleen cd's.

En ik heb wel drivers op een cd staan van Gigabyte, alleen de handleiding zegt dat ik eerst het opparating system moet instaleren. Dit terwijl ik de hardeschijf nu nodig heb..
Beetje merkwaardig, maarja

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 14:04 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:26
Als je je HDD gewoon op het mobo hebt aangesloten, en niet als RAID hebt ingesteld (even je bios induiken), moet je gewoon je HDD kunnen zien en gebruiken (na partitioneren en formatteren, wat de windows-installer voor jou kan doen).
Ga eens de betreffende FAQ's na in de juiste subfora, voor het partitioneren heb je geen cooling nodig, formatteren kan je niet overclocken, en veel tweaken is niet mogelijk met je vista-installatieCD.

Kixtart wil nog ff deze link naar de driver voor je moederbord (SATA RAID preinstall driver) geven: http://www.gigabyte.com.t...3&ProductName=GA-P35-DS3R

[ Voor 20% gewijzigd door naftebakje op 11-07-2007 15:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.