Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

telefooncentrale ziet "ziet" het belsignaal van 36V AC niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt: Wanneer er op de belknop wordt geduwd, krijgt de telefooncentrale hiervan geen herkenning (de binnenposten zouden moeten gaan rinkelen.

Ik denk dat het probleem bij de sturing van de microprocessor zit.

Het belsignaal is een 36V wisselspanning.....dit komt op de volgende schakeling binnen, de opto- coupler moet geschakeld worden en zo een ingang van de micro processor aan massa leggen. De inwendige software weet vervolgens wat er gedaan moet worden.

Wat in de afbeelding staat is niet meer te wijzigen, wel kan ik nog iets voor deze schakeling toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hhbenelux.nl/ring.JPG

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Optocoupler stuk?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet (hoewel dit natuurlijk altijd kan). Het is ook niet dat het al heeft gewerkt.

Ik ben meer aan het nadenken over een "veilige" spanning handmatig op de schakeling te zetten zonder een rookeffect te krijgen. En langs de andere kant denk ik dat er iets mist. Zou er op dergelijk 36V AC signaal ook een gelijkspanning kunnen zitten? dat zou toch raar zijn he? ik meet 36V wissel met de multimeter

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Probeer de pinnetjes aan de kant van de microprocessor eens kort te sluiten.
Als je dan ook geen resultaat krijgt is er iets anders aan de hand dan dat schematje.

Werkt dan wel, vind even een 1K (ongeveer) weerstand, en hang dit via 5V eens aan de led, als het dan niet meer werkt is je opto stuk.

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Stel dat de voornoemde test wel werken, dan knippert de led gewoon te veel.
Het belsignaal is meestal 25hz.
Neem dan een diode op in serie met het signaal. (Of zet er een brugcel voor)
Zet daarna een condensator achter de gelijkrichter schakeling en voedt hiermee de LED.

Als er een toestel wordt opgenomen, dan loopt er ook een gelijkstroom door de totale kring.

Guus Assmann