harde schijf 'uncached speed'

Pagina: 1
Acties:

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:17
I did a test at www.pcpitstop.com and this was the result of the hard drivers

Afbeeldingslocatie: http://suprfile.com/get.php?id=899x6yk&get=1

the uncached speed of Drive C is low. The problem is the Intel Application Accelerator. If I remove the Accelerator the uncached speed is good. So should I still keep the Accelerator or remove it.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ehm je mag hier gewoon Nederlands praten hoor? :?
Je geeft zelf de oplossing al aan, dus dan is het toch goed?
Zou het gewoon weg laten... Volgens mij voegt het echt niet zó veel toe.

Dit lijkt wel spam trouwens. :p

[ Voor 51% gewijzigd door eX0duS op 11-07-2007 13:19 ]

• Destroyertje
haha oops :p was btje erg dom van me :/ nou ja zat op engels forum te bladeren :p dus ik ging zo vrolijk verder :P

mjah heb beide al es getest maar merk eigenlijk geen verschil of die nu wel of niet er is :/ of niet echt merkbaar.

Intel® Chipset Software Installation Utility wel blijven houden? :P namelijk geen idee wat die doet
enne nog 1 klein vraagje, werkt de nieuwste versie van Intel Chipset Software Installation Utility met alle chipsets van Intel. Of alleen de nieuwere want ik zie mijn chipset (810) alleen bij versie 6.3 staan

[ Voor 40% gewijzigd door Destroyertje op 11-07-2007 13:44 ]

Verwijderd

Defrag je schijf eens, in welke transfer mode (DMA/PIO) draait je schijf? Benchmark eens met SiSoftware Sandra na het degraggen?

• Destroyertje
geen idee, kan ik niet bekijken vanwege die intel application accelerator :/ Maar vroeg me dus af of je er echt wat van merkt die intel application accelerator want als je op google zoekt zie je nogal veel problemen ermee :/

dat intel chipset software gedoe is al wel opgelost :P

Verwijderd

Kan prima zijn dat je snelheid er juist groter door wordt. Ik zou zeggen defrag en doe die Sandra benchmark eens.

• Destroyertje
ok zal 't zo eens proberen heb Sandra op het moment nog niet

Verwijderd

www.sisoftware.co.uk :)

En dan de gratis versie downen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 17:33 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:37:
Defrag je schijf eens, in welke transfer mode (DMA/PIO) draait je schijf? Benchmark eens met SiSoftware Sandra na het degraggen?
volgens zijn plaatje een fragmentatie van 5% vind ik nog wel redelijk acceptabel... defraggen kan nooit kwaad, maartoch. Anyweej, ik heb verschillende dingen gehoord over die intel accelerator. bij mij draaide het goed (op mijn P4P800 wel te verstaan), en ook zonder problemen de raid0 om kunnen zetten naar een P5N-E SLI zonder verlies van data, maar dat terzijde.

misschien is je 80 gb harde schijf wel gewoon sloom, en je 300 gb variant normaal. Mijn eerste 80 gb op ide haalt ook net de 20 mb / seconde, terwijl me nieuwere raid0 bijna 100 mb/s haalt.

sandra test iig goed, en defraggen kan nooit kwaad. Intel app acc. zou je voor de grap eens kunnen verwijderen om te zien wat het doet. uiteraard wel eerst je belangrijke data BACKUPPEN!!

- Maarten.

-_-

• Destroyertje
als ik intel application accelerator verwijderd heb ik wel een hogere 'uncached speed'.

Bij test (hoop dati k juiste gedaan heb) krijg ik met en zonder intel application accelerator ongeveer hetzelfde. Drive index is zo'n 55 MB/s. Random acces time is zo'n 15 ms.

dit zag ik wel bij de harde schijf als ik keek bij hardware (dus niet benchmark). Nu staat Intel Application Manager aan.

Afbeeldingslocatie: http://suprfile.com/src/2/89o3xi4/fdsaf.PNG

[ Voor 25% gewijzigd door Destroyertje op 11-07-2007 19:26 ]

Verwijderd

Kun je de specifieke resultaten ook posten? Zoals hier:
Verwijderd in "[Benchmarks] Het grote: "Post hier je RA..."

• Destroyertje
Afbeeldingslocatie: http://suprfile.com/src/2/89rs672/fdsfad.PNG

Verwijderd

Sorry ik ben niet duidelijk genoeg denk ik :P
Het gaat om de specifieke resultaten in het tekstveldje eronder. Zoals ook in deze post staat, dus:
- Buffered Read / Sequential Read / Random Read
- Buffered Write / Sequential Write / Random Write

Die scores gaat het eigenlijk om, die index-score zegt mij niet zoveel (vind het stom van Sandra dat de echte scores zo verborgen zitten in dat tekstveldje, maargoed).

• Destroyertje
die staan er dus niet :/ die zag ik daar bij plaatjes ook al staan maar hier dus niet (zitten misschien standaard niet in sisoftware sandra lite? alleen random acces time en full stroke acces time (wat steeds tussen 18 en 20 ligt)

edit ook bij andere versie (dus niet lite) krijg ik niks te zien.

ik zie denk ik al waar ik fout zit :P zit niet bij file systems te kijken maar bij physical disks

[ Voor 34% gewijzigd door Destroyertje op 12-07-2007 10:43 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sbatje.gif

• Destroyertje
Afbeeldingslocatie: http://suprfile.com/src/2/89zu91d/fsasfd.PNG

Hier is ie dan :P dit is dus zonder de Intel Application Accelerator (hoop dat 't btje goed is)
Pagina: 1