Ik probeer ClamAV te installeren op mijn CentOS 5 partitie. Daarvoor heb ik eerst via de handleiding op deze pagina een extra repository aan mijn server toegevoegd en vervolgens met
Kan iemand me helpen, want ik weet nu even niet meer waar ik moet zoeken? Ik ben nog een tamelijke Linux leek, maar probeer een Anti-Spam SMTP Proxy (via ASSP) op te zetten en wil daarbij de integratie met ClamAV gebruiken om mijn mailtjes ook meteen op virussen te checken.
code:
ClamAV geinstalleerd. Dit alles als root. So far so good. yum geeft aan dat ClamAV succesvol is geinstalleerd. Nu zegt de documentatie dat de volgende stap is om ClamAV te configureren door de clamd.conf file te editten welke in de /etc directory hoort te staan en hier gaat het dus mis. Dat bestand staat er namelijk niet. Ook zie ik verder geen sporen op mijn systeem dat de installatie van ClamAV echt gelukt is. 1
| yum install clamav |
Kan iemand me helpen, want ik weet nu even niet meer waar ik moet zoeken? Ik ben nog een tamelijke Linux leek, maar probeer een Anti-Spam SMTP Proxy (via ASSP) op te zetten en wil daarbij de integratie met ClamAV gebruiken om mijn mailtjes ook meteen op virussen te checken.