Toon posts:

2 pc's rechtstreeks verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik moet bestanden van de ene computer naar de andere overzetten. Dit probeer ik te doen d.m.v. één cross-kabel tussen beide pc's. Ze zijn verder niet aangesloten op het internet. Maar het probleem is dat ik niet zo heel veel van netwerken afweet, en met de wizard nergens kom. Ik heb ook geprobeerd het via FTP te doen, net zoals ik bij mn xbox heb gedaan, maar de pc kent de andere pc geen ip toe omdat er geen hub o.i.d. tussen zit.

Mijn vraag is dus hoe ik deze zou moeten verbinden. Het is gewoon een eenmalig iets dus als het erg omslachtig is maakt het niet uit.

MVG,

Bram

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Of je ip handmatig ergens op instellen of wachten tot windows zo'n standaard ip toewijst. Dan kan je erna via het ip je shares bekijken.

☻/
/▌
/ \

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 22:19
Volgens mij is het bij Windows XP voldoende om ze gewoon te verbinden dmv een cross cable. Ze krijgen danwel allebei een IPIPA adres (omdat ze niks via DHCP krijgen), maar deze adressen worden ook gewoon herkend, en daarna zien ze elkaar ook gewoon, ze maken dus zelf een netwerkje.
En andes stel je gewoon twee vaste adressen in.
Bij netwerkbeheer en dan gewoon 192.168.2.1 en 192.168.2.2 ofzo...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Open het statusvenster van de verbinding van PC1
Zijn IP-adres zal (nadat de kabel er ongeveer een minuutje inzit) 169.254.x.x zijn.

Ga naar PC2 en open dat IP-adres, dus typ in \\169.254.x.x, en het hoort dan te werken.

/kortdoordebocht, maar het werkt wel :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

gewoon statische ips gebruiken

dat doe je d.m.v. de volgende procedure:

start
configuratiescherm
netwerkverbindingen
rechtermuisknop op de lan-adapter waarmee je verbinding wilt maken met de andere pc
eigenschappen
tab algemeen
internet protocol (tcp/ip) linkermuisknop 1x klikken
kies daaronder eigenschappen
klik op: het volgende ip adres gebruiken

pc 1 geef je 192.168.1.100
pc 2 geef je 192.168.1.101

klik 1x op subnet en 255.255.255.0 komt tevoorschijn,

daar verder niets aan veranderen, de andere venstertjes mag je gewoon leeglaten

klik op OK en voer dit op beide pcs uit, nu kun je via shares of FTP bestanden delen.