Ik heb 2 pc's staan in mijn netwerk:
PC1 : Mijn pc, alleen mijn username als admin account.
PC2: Huis-pc, meerdere usernames als gebruiker en mijn account als admin.
Van PC1 naar PC2 werkt uiteraard prima via een C$ share of een gewone, aangezien hij mijn account ziet als de admin die ook op PC2 aanwezig is.
Nu wil ik op PC1 een map delen, dus ik zet netjes geavanceerd delen aan, en deel de map met deze settings:
Share-rechten:
Iedereen: volledige toegang (lekker boeiend maar nu mag ik mijn eigen share benaderen \o/)
Anoniem: volledige toegang (Dit is dus nodig voor mijn zusje die op PC2 mijn share wil benaderen)
Schijfrechten:
Iedereen: lezen / openen / bekijken
Anoniem: lezen / openen / bekijken
Zodra ik de map wil benaderen, krijg ik een username / password ding voor men neus op PC2.
OOk al type ik \\PC1, dan zie ik nog zo'n scherm...
Dit heeft vaak zat gewerkt, waarom nu dan niet?
PC1 : Mijn pc, alleen mijn username als admin account.
PC2: Huis-pc, meerdere usernames als gebruiker en mijn account als admin.
Van PC1 naar PC2 werkt uiteraard prima via een C$ share of een gewone, aangezien hij mijn account ziet als de admin die ook op PC2 aanwezig is.
Nu wil ik op PC1 een map delen, dus ik zet netjes geavanceerd delen aan, en deel de map met deze settings:
Share-rechten:
Iedereen: volledige toegang (lekker boeiend maar nu mag ik mijn eigen share benaderen \o/)
Anoniem: volledige toegang (Dit is dus nodig voor mijn zusje die op PC2 mijn share wil benaderen)
Schijfrechten:
Iedereen: lezen / openen / bekijken
Anoniem: lezen / openen / bekijken
Zodra ik de map wil benaderen, krijg ik een username / password ding voor men neus op PC2.
OOk al type ik \\PC1, dan zie ik nog zo'n scherm...
Dit heeft vaak zat gewerkt, waarom nu dan niet?
There is no replacement for displacement!