XP Pro > XP pro filesharing lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 03:25
Ik heb 2 pc's staan in mijn netwerk:

PC1 : Mijn pc, alleen mijn username als admin account.
PC2: Huis-pc, meerdere usernames als gebruiker en mijn account als admin.

Van PC1 naar PC2 werkt uiteraard prima via een C$ share of een gewone, aangezien hij mijn account ziet als de admin die ook op PC2 aanwezig is.

Nu wil ik op PC1 een map delen, dus ik zet netjes geavanceerd delen aan, en deel de map met deze settings:

Share-rechten:

Iedereen: volledige toegang (lekker boeiend maar nu mag ik mijn eigen share benaderen \o/)
Anoniem: volledige toegang (Dit is dus nodig voor mijn zusje die op PC2 mijn share wil benaderen)

Schijfrechten:

Iedereen: lezen / openen / bekijken
Anoniem: lezen / openen / bekijken

Zodra ik de map wil benaderen, krijg ik een username / password ding voor men neus op PC2.
OOk al type ik \\PC1, dan zie ik nog zo'n scherm...

Dit heeft vaak zat gewerkt, waarom nu dan niet?

There is no replacement for displacement!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Gavanceerd delen uitzetten, gastaccount aan en nog eens proberen?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 03:25
Gast account hoeft per definitie niet aan om iets te delen. Geavanceerd delen uit is ook gaar :P Wat het simpel delen doet is wat ik nu ook al doe, namelijk gewoon anoniem toegang geven.

There is no replacement for displacement!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doe het beter:
Maak een 'share' username + password aan op PC1.
Regel op de share dat de betreffende user daar zijn ding mag doen en maak een batch file op PC2 die met
code:
1
NET USE X: \\PC1\share password /USER:username

een drive letter mapped.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 11-07-2007 13:24 ]

Alles kan stuk.

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
ik heb er ook soms last van ik snap het niet altijd, maar als je echt moet delen dan is de makkelijkste manier om idd geavanceerd delen uit te zetten. dan werkt het in ieder geval. ik snap ook niet waarom het soms niet werkt. je kan proberen een account op PC1 aan te maken met de inlognaam en wachtwoord van PC2.
soms doet winXP ook al moeilijk als je probeert in te loggen op PC1 vanaf PC2 met een account zonder wachtwoord.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
via verkenner, extra, mapopties,weergave, een vinkie aanzetten bij, eenvoudig delen van bestanden(aanbevolen) en het moet klaar zijn.
Pagina: 1