interne PCI ethernet switch

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-03 22:57
Hoi,

om te voorkomen dat er nog een kastje met voeding bij m'n pc komt te liggen wil ik graag een interne switch in mijn pc hebben.
Bestaan die dingen nog? Het moet gewoon een 4+ ports PCI kaartje zijn die ook als switch kan fungeren en ook werkt als de pc uit staat.
Met zoeken op GoT levert dat een aantal oude topics op waarvan de links niet meer werken. Maar daaruit is wel te conluderen dat die dingen iig ooit gemaakt zijn.
Google levert ook niet zoveel op, of ik zoek verkeerd...

Weet iemand welke fabrikant zo'n kaartje maakt?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
volgens mij worden die al een hele tijd niet meer gemaakt/verkocht en moest naar ik weet ook je PC aanblijven ?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20
Zoiets dus? Weet niet of dat (nog) verkrijgbaar is, maar je kunt er even naar kijken. Overigens gevonden door op google te zoeken naar 'pci ethernet switch'.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ze zijn er wel, maar het werkt zeker niet als je pc uitstaat.

Je hebt ook losse switches met een PCI-afdekplaatje en molexconnector, maar de meeste zijn gewoon 4poorts-netwerkkaarten bijvoorbeeld.

Zie ook http://search.ebay.nl/pci-switch :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-03 22:57
Thanx!

Jammer dat je pc er voor moet aanblijven. Dan wordt het dus toch een externe switch. Jammer want ondertussen heb je zoveel voedingen/adapters in je stekkerdoos zitten. In de winter kun je er bijna je hele huis mee verwarmen.

Waarom zou het niet mogelijk zijn om zo'n ding te laten werken met de pc uit? Als je pc 'uit' staat kun je hem met WOL toch ook weer aan zetten. Wat betekend dat je NIC en mobo stroom gebruiken.
Misschien gebruikt zo'n switch te veel?

ps. bij HP staat het expliciet - ergens ver weggestopt - dat je pc aan moet staan:
Will the NC150T remain powered on when the server is
turned off?
No. The NC150T receives its power from the host system (the server). It completely powers off when
the server is turned off. However, if the system is connected to a UPS (Uninterruptible Power Supply), the NC150T will remain powered on just as the server does.
Ik begrijp alleen niet wat een UPS daar nou mee te maken heeft.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het heeft voor de markt geen enkel zin om een switch in een computer in te bouwen. In beetje netwerk heb je bij voorkeur een dedicated switch, een dedicated router en een dedicated apparaat dat de WAN-verbinding verzorgd (dat kan een modem zijn).

Indien je toch een switch in je computer wilt hebben, dan ga je moeten casemodden (en gelieve een degelijke HP Procurve Gigabit-switch in te bouwen >:) ).

"Vierloops-netwerkkaarten" bestaan, maar deze zijn voor servers en er zitten idd 4 netwerkkaarten op 1 kaartje bijeen gestampt. Het switchen ga je in Linux moeten, Windows en switching/routing gaan niet goed samen (slechte performance).
Pagina: 1