PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Als de stem in het centrum zit, kun je het volgende doen: inverteer het linker kanaal, tel het rechter kanaal erbij op en je houdt een mono signaal over waavan alle muziekinformatie die l/r gelijk aanwezig was is uitgecancelled.Zo werken de meeste eenvoudige voice killers.In Audition zit een channel mixer om dit eenvoudig te doen, wavlab ken ik helaas niet.
De resultaten lopen uiteen van zeer acceptabel tot bagger omdat niet alle vocale netjes in het centrum staan en er meestal ook faseverschillen tussen l en r bestaan.
De resultaten lopen uiteen van zeer acceptabel tot bagger omdat niet alle vocale netjes in het centrum staan en er meestal ook faseverschillen tussen l en r bestaan.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
^^ met hem
Check dit topic eens op radioforum.nl:
Check dit topic eens op radioforum.nl:
Enigszins offtopic: En kijk dan ook even naar deze post van mij in een ander topic, met een heel gaaf voorbeeld hoe je alleen de zang over kan houden.quote: remco_kVoice killer werking is simpel.
Neem een programma als cool edit of soundforge, neem de audio track en maak daar een mono mix van door: L-R (dus niet L+R).
Bij cool edit heet deze optie al vocal-cut.
Nu heb je een track waar de stem geheel of gedeeltelijk uit weg is.
Meestal mis je wel meer dan alleen de stem, oa de bas in de meeste gevallen.
Neem dan nogmaals de orginele track, maak een low-pass filter onder (bijv. ) de 100Hz (zoek zelf even een mooie grens). en voeg dit overgebleven bas-lijntje weer toe aan je mono track die je net gemaakt hebt.
Zoals hierboven staat beschreven is de werking van de meeste voice killers (hardware en software). Deze werking is verre van ideaal en werkt maar echt bij een klein percentage audio tracks. (daar waar de stem, zonder galm, precies 'in het midden' zit werkt ie prima).
[ Voor 71% gewijzigd door remco_k op 12-07-2007 15:57 ]
Alles kan stuk.
Je kunt ook nog eens de DirectX plugin (ook voor Wavelab) Vocal Remover van AnalogX proberen, heb ik al vaak hele aardige resultaten mee bereikt...........