Alternatief voor Windows Verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb waarschijnlijk fysieke schade op mijn externe harddrive, maar een groot deel van de bestanden lijkt nog te werken. Als ik deze handmatig probeer te kopieren, via Windows Verkenner< blijf hij hangen op deberuchte CRC error, en stop de hele kopieer actie. Ik zou handmatig per bestand kunnen proberen het te kopieren, maar dan ben ik nog wel een jaartje bezig (gaat om al mijn foto's en muziek).

Zijn er daarom alternatieven die bij grote kopieer opdrachten gewoon doorgaan als er in een bestand een fout zit, en die je achteraf vertellen bijvoorbeeld; van de 1000 bestanden zijn er 950 gekopieerd, en 50 mislukt... Of iets dergelijks?

Alvast bedankt,

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:47
Misschien kun je Total Commander proberen?

http://www.ghisler.com/

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

xcopy /C werkt ook niet?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
d:)b d:)b

Het beste programma wat je kan proberen :P (geintje) Ik vind Total Commander een pracht programma en gebruik bijna nooit de Verkenner meer.

Ik had niet gezien dat je problemen met je schijf had. In dat geval zou je ook GetDataBack kunnen proberen, die probeert ook een aantal keer een bestand te lezen en gaat daarna verder. Dat is echt een data recovery programma.

[ Voor 25% gewijzigd door urk_forever op 11-07-2007 12:16 ]

Hail to the king baby!

• Mr. D
Bedankt allen, ik ga het vanavond proberen! :)

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Als het puur om het kopieren gaat kun je Super Copier proberen:

http://sourceforge.net/projects/supercopier/

Bij errors kun je een bestand overslaan en verder gaan met je kopieeropdracht.

• Mr. D
urk_forever schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:15:
[...]

d:)b d:)b

Het beste programma wat je kan proberen :P (geintje) Ik vind Total Commander een pracht programma en gebruik bijna nooit de Verkenner meer.

Ik had niet gezien dat je problemen met je schijf had. In dat geval zou je ook GetDataBack kunnen proberen, die probeert ook een aantal keer een bestand te lezen en gaat daarna verder. Dat is echt een data recovery programma.
Allen, even wat feedback, kan daarna het topic dicht... Het is gelukt!!! :D :D

Met Total Commander heb ik gisteren 32 Gb aan files (al mijn foto's en muziek) van mijn kapotte HDD naar een nieuwe HDD gekopieerd. Van alle duizenden files moest ik slechts 5 foto's en 3 liedjes skippen, de rest is helemaal goed. En dat terwijl ik al overwoog om het door een pro te laten doen (voor €1000+). Ik ben dus een Happy Puppy en thanks voor de tips: ik ga dat Total Commander maar eens standaard maken. _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Nietes. Topics gaan niet dicht als het is opgelost, dan zouden we gek worden van de RSI en kan je er later ook niet meer op terugkomen met een vervolgvraag.
Sluiten gebeurt alleen bij 'slechte' topics. En hoewel deze deze vraag al jarenlang met hetzelfde antwoord wordt afgehandeld, sluit ik niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:47
Mr. D schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:42:
[...]

Met Total Commander heb ik gisteren 32 Gb aan files (al mijn foto's en muziek) van mijn kapotte HDD naar een nieuwe HDD gekopieerd. Van alle duizenden files moest ik slechts 5 foto's en 3 liedjes skippen, de rest is helemaal goed. En dat terwijl ik al overwoog om het door een pro te laten doen (voor €1000+). Ik ben dus een Happy Puppy en thanks voor de tips: ik ga dat Total Commander maar eens standaard maken. _/-\o_
Mooi! Zal ik je mijn rekeningnummer dan maar even PM'men? :P

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
En een donatie in de vorm van een registratie van TC lijkt me ook wel op zijn plaats. _/-\o_

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

Pagina: 1